onsdag 9 september 2015

Nordic cap, NP62

Det här lacket hade jag egentligen planerat att visa förra veckan men det blir inte alltid som man planerat. Och nu får det gå fort för om 5 minuter ska jag åka hemifrån. Grön onsdag hos Karin hade jag tänkt vara med på i varje fall.


NP62 är ett gulgrönt skirt lack med någon sorts gulguldigt skimmer. Lämnade spår på naglarna efter borttagning.


Superskirt och det här är fyra lager. Blir lite segt att applicera efter ett tag. Torkade ganska långsamt.


Matchar med gröna Skittles. Inte för att färgen stämmer utan för att lacket ser ut som Skittles smakar, lite syrligt sådär.

Betyg 2/5

A quick post before I have to rush out the door. This is NP62 from Nordic cap Star nails, a sourlooking green, like Skittles,  leaning a lot yellow with a yellow/golden shimmer. This is four coats, dried slowly. Stained a bit.

16 kommentarer:

  1. Trist att det lämnade spår, för jag gillar verkligen syrliga gröna färger. Känns som en fin färg i säsongen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så farlig missfärgning dock, men kanske inte riktigt värt det.

      Radera
  2. Gillar nyansen men inte kul när det färgar av sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slutade ju röka för att slippa få gula naglar lixom. :D

      Radera
  3. Älskar nyansen..men fy på avfärgning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, när det färgar av sig är det aldrig roligt. :/

      Radera
  4. Härlig färg, men fyra lager och fortfarande så skirt känns sådär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju gränser, det finns det.

      Radera
  5. Svar
    1. Det är jättevackert att se på. Men...

      Radera
  6. I do like this sorta lime green :-)

    SvaraRadera
  7. Rolig färg! Jag är dock inte särskilt förtjust i konsistensen på Nordic Caps lack. Man kan väl inte förvänta sig så mycket för det priset, men ändå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan ju var alite blaskiga, men ibland hittar man guldkorn.

      Radera
  8. Såå otroligt vackert lack.. älskar färgen.. men inte alls kul att det färgade av sig. Sådant är verkligen inte roligt.
    Sedan också att det behövdes flera lager och att det tog länge att torka är ju inte heller trevligt.
    Men OJ OJ OJ så läcker färg :)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft otur med lack som missfärgar ett tag nu. Vågar inte visa mig utan lack för tillfället. :/

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!