Sidor

lördag 11 juli 2015

China glaze, Getting to gnaw you

Vet ni vad jag är duktig på förutom att inte anteckna något om lacken jag bär? Att inte tanka över bilder från kameran till datorn. Superduktig på det. Men nu så!


Getting to gnaw you var med i China glaze Halloween-kollektion förra året. Lika mycket som jag ogillar Halloween, lika mycket brukar jag gilla lacken. Och när ett av dem är svart med glitter i någon sorts orange/koppar nyans så blir jag lite extra glad.


Det har stått otestat ett bra tag och jag vet inte det beror på att det hade skiktat sig, men första lagret var bra blaskigt utan mycket glitter alls. Det redde upp sig ganska snabbt dock, men jag valde att lägga tre lager för att få ut mesta möjliga av det. Tyvärr så krympte det en del av mitt Seche vite och hållbarheten blev inte så bra. Det hade dessutom behövts ett lager topplack till för att få det helt slätt, men jag lät det vara med ett lager.


Namnmatchar idag. En sak som jag tycker om att gnaga på är godis och mitt favoritgodis är sådana här gigantiska pulverfyllda paddor. I stort sett omöjliga att hitta i min stad, har jag tur finns de som plockgodis i den stora godisaffären. Men i Mellerud minsann, där fanns de i påse på Ica. Orättvist! Just de här kommer dock från när vi var på marknad i Trollhättan och de sålde dem i påse! Ett kilo pulverpaddor till Mrs Data ja tack!

Betyg 4/5

Not only am I bad at taking notes of the polishes I wear, I am also bad at transfering pictures from the camera to the computer. 
Getting to gnaw you was part of the Halloween collection from China glaze last year. A black polish with glitter in a copper/orange colour. I like! The first coat was really transparent with not much glitter at all so this is three coats og GTGY. With just one coat of top coat it's not as smooth as I prefer my polishes but as GTGY shrank with Seche vite on it I didn't bother with a second coat.
Matching with the name today. I like to gnaw on candy and my favourites are these giant toads. Yes, they are licorice ant yes they are salty. Yum!