Sidor

onsdag 15 juli 2015

IsaDora, Sunny lime

Jag har börjat ge mig själv datorfria dagar i present. Så himla skönt att göra annat än slösurfa tycker jag. Så om det känns glest mellan inläggen kan det vara därför.


Efter värmeböljan blev det mulna dagar så då passade jag på att lysa upp tillvaron med ett soligt lack från IsaDoras sommarkollektion. Sunny lime är gult med några droppar grönt i sig. Inte en unik nyans i min samling eftersom jag gillar gult i allmänhet och knasiga gula i synnerhet.


Ovanligt snällt att lacka med för att vara en pastell och en gul. Det här är tre lager och det lackar jag ändå med nästan hela tiden.
Torkade snabbt, höll okej och var superlätt att ta bort. Ingen missfärgning alls, som gula lack kan ge.


Matchar såklart Sunny lime med en lime.

4/5

I've been giving myself computor free days lately so I can do other things than surf the net all day every day. So if I'm absent that might be a reason.
Sunny lime is a green toned yellow, not unique in my collection since I love these kinds of yellows. This was three coats and that is what I usually use so easy to apply. It dried quickly, lasted okay and was really easy to remove. No staining.
Matching Sunny lime with a lime.