måndag 29 september 2014

OPI, I don't give a Rotterdam

Liten bloggpaus sådär. Helt enkelt för att jag varit för lat för att föra över mina bilder till datorn. 


I don't give a Rotterdam är ett av lacken jag fyndade till mig på Rusta för en tredjedel av vad OPI brukar kosta. Och jag gillar grått så vad fanns det att tveka på? Det här är en mulen-dag-grå med lite gyllene skimmer i, lite som om solen försöker ta sig igenom molnen. Tror inte jag har något annat grått lack med just guldskimmer i, brukar vara silver till grått. Mycket trevlig kombination som ger lacket lite mer värme än vad man skulle kunna tro från ett grått lack, även ett mjukgrått som det här.


Väldigt tunn och skir. Jag använde fyra lager till den här manikyren. Torkade fort med Seche vite och var lika lätt att lacka med som OPI brukar vara.


Förutom nagellack har jag matlagning som hobby också. Något som är väldigt bra när man lagar mat är bra och vassa knivar som ligger som en smäck i näven. Som mina älskade Global-knivar. Känns som en förlängning av handen, en fröjd att jobba med.

Betyg 3/5

Since I've been too lazy to tranfer my pictures to my computer I have been away for a while. 
I don't give a Rotterdam is a grey polish with golden shimmer and it reminds me of a cloudy day when sunlight tries to burst trough the clouds. It's a really soft grey and the gold shimmer gives it a warm sheen.
It's a bit thin and I used four coats for this manicure.
An other one of my hobbies, part from nail polish, is cooking. And when you cook a good thing to have is really sharp knives with a good grip. Like the Global knife I match the polish with today.

8 kommentarer:

  1. Jag ångrar lite att jag inte också slog till när dom hade det här på Rusta. Riktigt fint.

    SvaraRadera
  2. Den ser verkligen grå ut på dina bilder, min flaska är dock mest blå (blå som drar åt grått, absolut). Undrar om pigmentet kan ha förändrats?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hallå? Mitt är tvärgrått - ingen tvekan alls liksom. Men när jag googlar så hittar jag bara blå bilder. Mycket underligt, men jag har faktiskt varit med om det förut. Från blått till grått.
      http://mrsdata.blogspot.se/2012/01/nox-twilight-poseidon.html

      Radera
  3. This one is quite nice. I'm not a big fan of greys but I like the golden shimmer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's supposed to be blue! But if it had been I wouldn't have bought it. I like grey more than blue. :D

      Radera
  4. Snyggt! Jag har för mig att jag fyndade detta på Rusta jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var ditt också grått? Börjar tro att det här rör sig om en felaktig batch, eftersom det ska vara blått...

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!