måndag 9 juni 2014

H&M, Stop sign

Häromdagen visade Little Miss Nailpolish H&M-lacket Stop sign, som fick mig att raskt traska iväg till den lokala butiken och köpa mitt eget exemplar. För jösses i min lilla byrå vad det här lacket är typiskt ett sådant där som jag älskar.


För oss i Sverige är stoppskyltarna knallröda, men i utlandet är de ofta i den här orangeröda nyansen. Jag tycker alltså inte att det är direkt Stop sign-rött utan mer tomatrött. Hamnar någonstans mellan orange och röd och så spillde vi lite mjölk i det också, vilket är mitt sätt att säga att jag tycker det är lite mjölkigt i tonen. Knallig men ändå sober, typ.


Om det är blankt? Har Påven toppig hatt? Det här är tre lager, det är lite sådandär crellyformula på det så de tre lagren behövs om man vill undvika vnl.
Torkar snabbt under lite Seche vite, men kan behöva lite ömhet ett tag innan det härdar ordentligt.


Nej, färgen här stämmer inte alls. Det här är mer en symbolisk matchning för mig.
Den här ringen var med i ett gigantostort paket som min kära lilla Cactus skickade till mig i höstats som lite pepp för att jag börjat gå på kuratorsamtal. Jag visste direkt att den där symbolen inte bara skulle sitta på en ring på mitt finger, och idag spenderade jag massor av pengar på att tatuera in den på höger arm. Jag har länge vetat att jag ville ha en evighetssymbol, och nu är den på plats. Jag passade på att göra en annan tatuering på den andra armen också, med samma betydelse men helt annorlunda. Just nu är dock dessa mina pinfärska tatueringar under plast, men om intresse finns kan jag visa upp dem när de ser lite mindre slemmiga ut.

Betyg 4/5

The stop signs in Sweden are more of a true red, but I've seen stop signs abroad with almost the same colour as the polish Stop sign. The formula was good, somewhere between a cream and a jelly. This is threee coats.
The object of today is a ring my friend Cactus sent to me as a cheer-me-up-present when I started therapy in the fall. I really love the eternitysymbol, and today I had it tattooed. So even if the ring is more of an orange than the polish, I really wanted to add this ring today as a symbolic matching object.

16 kommentarer:

  1. Wow, vilken underbar färg! Och fantastiskt snygg symbol. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar den här typen av lack, så det var lite av en no-brainer att skaffa mig en egen. :)

      Radera
  2. It's a pretty polish and I do love that ring :-)

    I did always like Cactus' blog :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, I miss her a lot. I try to keep in touch with her and I hope she will return to blogging one day. Soon? Maybe?

      Radera
  3. Åh, det där gillar jag, nyanser som ligger mellan orange och rött är så fint! Fin symbolisk matchning också och jag vill gärna se dina tatueringar. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kommer de när det läkt ihop. Lite väl svullet nu. :)

      Radera
  4. Snyggt lack, den hamnar på inköpslistan. Och vill gärna se dina tatueringar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en väldigt trevlig färg, men det ser VÄLDIGT orange ut i flaskan. Låt dig inte luras. :)

      Radera
  5. Snyggt! H&M gör många fina lack tycker jag :)
    Åh ja jag vill gärna se dina tatueringar, älskar tatueringar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill du se alla fem eller bara de jag gjorde igår? ;)

      Radera
  6. Klart vi vill se tatueringarna! Du har ju pratat om att tatuera in evighetsåttan ett bra tag så nu måste vi ju få se resultatet :) Och de andra med så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer väl ett off topic-inlägg om ett tag då. Eller en länk till andra bloggen för de som är nyfikna. Men först ska svullnaden gå ner, även om de ser fina ut idag. :)

      Radera
  7. Visst är det ett härligt lack? Klart vi vill se tatueringarna! Alla fem! :)

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!