fredag 13 juni 2014

Orly, Saturated

Jag ger upp. Det blir crappy mobilbilder idag för då påminner bilderna i varje fall  en liten aning om att det här lacket är lila. I min vanliga kamera blir det blått. Och visst - jag skulle kunna ta de där blå bilderna och redigera dem så de blir lila men a) jag orkar inte och b) jag är världssämst på att redigera bilder.
Så ni får nöja er - tyvärr.


Saturated är exakt så mättad som namnet antyder. Det är en riktigt mörkt (blå)lila jelly som tydligen inga bilder kan göra rättvisa.


Nej, ni behöver inte glasögon, bilden är suddig. Det här är två lager av Saturated och jag tycker inte att fler behövs. Visst kan man uppleva det som aningen flammigt, men det gör liksom ingenting när det gäller så här mörka och mättade lack. Det torkar matt så jag antar att det är neonpigment i det, och visst skulle man kunna kalla det här för ett neonlila. Blankt är det för att jag har toppat med Seche vite.


Lilla E har en lila Tangle teezer (min är orange) som jag lånade för att matcha med.

Betyg 4/5

I'm so sorry for the carppy mobile pictures taday. I've been trying to capture Saturated as the (blueish) purple that it is, but my camera believes this is blue so what can you do? I gave up, but I promise you that this polish is as purple as they come.
This is a jelly but since it's so dark I only used two coats. It dries matte, so I guess it's a neon.
Matching object of the day is my youngest daughters Tangle teezer. 

8 kommentarer:

  1. Lila är ju helt hopplöst att fånga på bild!!

    Det verkar i alla fall vara ett himlans fint lack det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut jättesnyggt! Bra val du gjorde på Instagram där. ;)

      Radera
  2. Jag är också sämst på att redigera bilder, har ingen koll alls. Lila är ju ofta svårt att fota också. Men det ser fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är fullkomligt värdelös på att redigera bilder. Borde kanske ta tag i det där och lära mig, men...

      Radera
  3. Det ser ut som ett väldigt snyggt lack=) Jag är ingen bildmästare heller så jag kommer aldrig att klaga på någon annans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bryr mig sällan själv heller, men just här när det verkligen inte alls stämmer med den egentliga färgen på lacket blir jag besviken. Att lila ska vara så jädra svårt att fånga på bild! Ja ja...

      Radera
  4. Hehe it looks purple on my screen! Seems really nice! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It does!? Yay!! It was more purple in my mobile phone camera so maybe I succeeded somewhat then. :) It IS a really lovely purple, worth checking out.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!