fredag 28 mars 2014

HoloFredag: A England, Sleeping palace

Igår hände två helt motsatta saker - jag lade en beställning på lack från USA och jag kände att jag inte behövde skaffa ett enda nagellack till. Någonsin. Jag har en del kvar att visa, men om den där känslan av meh jag har för nagellack just nu håller i sig så kan det här vara en blogg på utdöende. Det visar sig. Och jag har faktiskt mått rätt så bra de senaste veckorna, så den här gången är det (nog) inte min depression som talar.


Nog om sådant - idag är det holofredag hos Skimmerskuggan och jag visar ett lack jag faktiskt har på naglarna. Förut var det alltid dagens naglar jag visade, men i takt med att mina inlägg här blir glesare så har jag faktiskt lyckats bygga upp ett litet arkiv. Men igår sken solen och jag hade lust till lite holo så då fick det bli så.
Sleeping palace har väntat länge på lite sol att få visa upp sig i, och nu var det dags. Det är i grunden en brunlila nyans med ganska grova holopartiklar som ger scattered regnbågar. Inga riktiga linjer, men fint med sprak ändå.
Basfärgen är ganska svårbeskriven men jag tycker ändå det är mest lila - ganska så dammig med stråk av både brunt och gått. Taupe kallas det kanske, men jag kommer kalla det lila bara för att jag kan och vill.


Två lättmålade lager av det lite fluffigare slaget. Torkar fort som attan med lite Seche vite på toppen.


Matchar med Lilla E:s lila scarf. Man orkar bara leta så länge när man har en bra bok (ja okej då - fic) man vill läsa klart.

Betyg 4/5

8 kommentarer:

  1. Fint nagellack!
    Oh nej inte en döende blogg.. Men förstår dig <3 Och i sånt fall hoppas jag du kommer tillbaka någon gång.
    Massor med kärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju gå över, men jag har ett bra tag känt att det inte är lika kul med nagellack som det var när jag startade bloggen (och innan dess). Det kan så klart vara min mentala ohälsa som talar, men det kan också inte vara det. Jag tror inte den är döende riktigt än, lovar att varna i så fall.
      Kram! <3

      Radera
  2. Vilken tjusig färg! Skönt att höra att du känner dig bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa dagar är bättre än andra och jag har tack och lov haft några bra veckor till och med. Men det kan ju slå slint igen, det är det man aldrig vet riktigt med depression. Men jag hoppas såklart att det är bättring på gång.

      Radera
  3. Underbart att höra att det varit ljusare den senaste tiden. Inte lika underbart att höra att lackintresset har dvalat dock:( Vill ju inte behöva sakna dig och dina fantasifulla matchningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt - det KAN ju gå över. Men just nu känns det "sådär" spännande. Du får hålla tummarna för att intresset återvänder.
      Det kan även ha att göra med att alla märken spottar ur sig sådana där vedervärdiga sandlack som jag bara avskyr. Klart man tappar intresset om det bara kommer sådant man inte vill ha.

      Radera
  4. Åh det lacket gillar jag mycket...

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!