söndag 30 mars 2014

Pahlish, Forest of the dead

Mer Doctor Who-lack kommer här. Om ni undrar utspelar sig avsnittet med Forest of the dead i ett bibliotek. Finurla på den ni.


Bibliotek är fulla med böcker och böcker trycks på papper som kommer från trä och träd och träd växer i skogen. Det här är alltså ett skogsgrönt lack med guldskimmer i. Jag tänker på sådant där solljus som silas mellan trädkronor och lyser på mossan i en tjock skog. Och jag tycker det här är jättevackert.


Två lager av lacket och så Seche vite på det. Fast det kan ha varit tre lager. Som att jag minns det liksom.


Något annat som växer, förutom träd, är den här chilin som Lilla E drivit upp från frön hon pillade ut ur en köpt-på-Ica-chili. Hon har definitivt inte ärvt sina gröna fingrar från mig, för då hade den varit död för länge sedan.

Betyg 4/5

Jag har finurlat lite själv förresten, på varför det är sådär att jag just nu känner mig ganska likgiltig för nagellack. Och jag tror att det faktiskt kan vara så enkelt som att jag tycker att det som släpps just nu är ganska så ospännande. Jag fullkomligen avskyr texturlack och det spottar ju varenda märke ur sig som om det vore det bästa som hänt sedan skivat bröd. Jag tycker de är apfula, om jag ska vara ärlig, och när det är det som det kommer mest av hela jämra tiden så blir det inte roligt. Andra saker i nagellack som jag inte är förtjust i och som det kommer mycket av just nu är matta lack och strängglitter.
Det kan alltså vara så enkelt som att jag inte gillar det som släpps, det är ointressant för mig och då känns hela grejen med nagellack ointressant. Kanske. Eventuellt.

18 kommentarer:

  1. Din teori om svalnat intresse har en poäng. Just vad det gäller kollektionssläpp har det inte kommit mycket som intresserat mig heller den senaste tiden. Antal otestade flaskor sjunker dramatiskt hela tiden vilket faktiskt känns ganska gott just nu:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min låda är ändå ganska full, men det beror mest på en viss Doctor Who-kollektion och att jag inte målar naglarna lika ofta som förut.

      Radera
  2. Sådär kan jag också känna, släpps det inget som får pulsen att öka och väcker habegäret så svalnar ju intresset lite. Som tur var (?) brukar det ju återkomma så småningom.

    Det här lacket var väldigt vackert och dess namn också. Poetiskt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själva avsnittet är ganska läbbigt dock. För när man skapade det där biblioteket skövlade man en hel skog (eller var det till och med en planet med skog?) och de varelser som levde i träden finns nu i böckerna och de är lite... sura. Minst sagt.

      Radera
  3. Ruskigt snyggt nagellack. De flesta intressen går i vågor. Jag känner som du varje sommar, när det blir (för?) mycket pastell i kläder och inredning. Jag är ingen pastell-tjej. Så jag tror inte att du ska dra för höga växlar. Njut av lacken du har och vänta ut den tråkiga trenden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej gud nej, pasteller är ju inga höjdare heller (även om jag bär dem). Jag föredrar knalliga färger. Så gissa vad jag gillar texturlacken i pastellfärger som är så jämrans poppis just nu? Just det. *plockar fram spypåsen* :D

      Radera
  4. Men det finns ju som tur många äldre fina lack att glädjas åt igen, eller? Så ser jag det i alla fall. :) Texturlack med glitter är okej med topplack på tycker jag men det finns många vackra glitter- och skimmerlack så textur känns inte så himla JÄSS för mig heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det krävs lite väl mycket topplack för att få texturlack slätt, så jag hoppar hellre över hela grejen. Oturlig nog så har olusten, i mitt fall, smittat över även på andra lack som jag skulle kunna gilla, både nya och äldre. Så nej, jag har inte så stot nagellackslust alls nuförtiden. Förut lackade jag om ungefär varannan dag, numera kanske det är två gånger i veckan - max.

      Radera
  5. Saker går upp och ned genom livet och det finns annat i livet än lack - känns det inte kul så gör det ju inte. Det ska inte vara ett tvång ju, utan skoj!

    SvaraRadera
  6. Det här lacket är ju sjuuuukt snyggt. Har nyss beställt hem det, längtar att få lacka med det.
    Visst kan det kan gå upp och ned med kärleken att lacka, vi får hoppas att det dyker upp nåt som får dig att "dregla" lite igen...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doctor Who-kollektioner får mig alltid att dregla, och jag har en ny frankenidé jag grunnar på. Måste bara skaffa material först. Kan kanske väcka intresset igen. :)

      Radera
  7. Textur, brr. Frände!

    Lacket var precis i min smak. :)

    Jag är inte nere med Dr. Who så jag tänkte snarare på den där skogen i Japan dit folk åker för att, tja, ta livet av sig. Creepy ställe. Dokumentär finns på tuben...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, den dokumentären har jag sett. Lääääskigt....

      Radera
  8. Alltså grönt är ju så fint att jag dör. Och detta var verkligen fantastiskt fint, älskar din beskrivning av det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det ser ju ut så! Och tack. :D

      Radera
  9. Älskar gröna nagellack... Grr men hittar aldrig sådana här fullträffar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns några kvar på Pahlish Big cartel-shop, så skynda fynda är mitt tips.
      http://www.pahlish.bigcartel.com/

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!