söndag 9 februari 2014

Shimmer, Marilyn

Tvärdåliga bilder. Det var sent på eftermiddagen och jag testade IsaDoras peel off-underlack. Det är lite väl effektivt på mig och jag får inte direkt välja själv när jag ska ta av lacket. Här hade det suttit på två timmar ungefär och redan börjat lossna. Då gäller det att fotografera snabbt, oavsett vilka ljusförhållanden man har.


Marilyn är ett klarrött jellylack med smått rött glitter i och effekten blir betydligt vackrare än vad det ser ut som här. Det är ett fantastiskt djup i det här lacket och lite åt dåndimpenhållet. Påminner om sylt på naglarna.


Jag kom dock inte helt överens med det, det var lite rinnigt och svårt att få till snyggt. Jag tror det här hade vunnit på att läggas över ett annat rött lack faktiskt. Dessutom ganska topplackshungrigt, jag har två ganska flödiga lager Seche vite här.


Tintins månraket i kylskåpsmagnetform fick bli matchningsobjekt den här gången.

Betyg 3/5

12 kommentarer:

  1. Väldigt vackert, synd att formulan inte var så bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nog allra bäst som layering.

      Radera
  2. Vacker röd färg! Jag läste (minns tyvärr inte vilken blogg) att snabbtorkande lack inte funkar ihop med IsaDoras peel off. Med tunna lager som man låter torka ordentligt och sedan ett vanligt överlack så sitter det bättre. Jag testade igår och tog fram ett icke-snabbtorkande lack och så här långt har det funkat, det har inte lossnat eller chippat alls. Annars har jag gjort samma erfarenhet, att glitterlacket lossnat efter bara några timmar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ÅH! Jag vill inte! Jag är ju kär i mitt SV! *my precioussssssss*

      Radera
  3. Ser riktigt fint ut, sylt på naglarna är aldrig fel. Trist att det ville försvinna efter 2h bara. Lottsky kan ju dock vara inne på något där, men det skulle ju dock vara trist.. man vill att lacket ska torka fort och sen vara lätt att ta bort, inte lätt att ta bort men långsamtorkande. Känns som att tidsbesparingen blir plusminusnoll liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm. Tror jag hellre jobbar med att ta bort det då, om det är tillräckligt snyggt vill säga.

      Radera
  4. Vackert! Det här står på min önskelista sen jag såg det hos Sminkan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju ha varit Sminkan som lockade mig i fördärvet....

      Radera
  5. Jo det verkar som om man måste välja på långsamt applicerande eller långsamt borttagande... Tror ändå jag väljer det förra för det känns trist att avstå från glitter för att det är ett så'nt meck att få bort det...

    SvaraRadera
  6. Så snyggt! Och precis mina erfarenheter av peel-off:en. =_=

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!