måndag 6 januari 2014

Nubar, Cactus

Dags för lite grönt för det är skönt. Och sedan länge en av mina favoritfärger på nagellack. 


Cactus från Nubar var jag bara tvungen att ha i min samling. Och ja - den är kaktusgrön, med guldskimmer. När jag växte upp hade min mamma en high chaparall-kaktus som växte hela vägen upp i taket och det här lacket påminner mig färgmässigt om den. Fast det här gör inte lika förbenat ont att sticka sig på.


Det här är tre lager Cactus, men det beror på att jag klantade mig och sabbade ena nageln och när jag bättreade på den fick alla naglarna ett extra lager av bara farten. Det hade räckt med två lager, i varje fall på mina kortisar. Ringfingernageln börjar nästan se normal ut nu, dock.


Jag har inget bra svar på varför jag matchar det här nagellacket med en burk oregano. Jag tyckte det såg snyggt ut när jag plockade till mig burken redan i affären, och vi har inga kaktusar här hemma. Och den där high chaparallen finns inte kvar längre. Den "råkade" dö vid en omplantering...

Betyg 4/5

18 kommentarer:

  1. Haha, vilken tur att lacket inte sticks ;) Jättefint på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju stickas i näsan om det luktar illa i varje fall... ;)

      Radera
  2. Det där vill jag ha. Ser lite annorlunda ut. Kan inte komma på en dupe på rak arm iaf. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller, och sådant är alltid trevligt. :)

      Radera
  3. Jag behöver ju av uppenbara skäl ha det där... förstår inte varför jag inte gjort slag i saken och beställt det redan. Får rätta till det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur jag satt ner nu. Jag var helt ÖVERTYGAD om att du hade det. :)

      Radera
  4. Otroligt vacker nyans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller visst! Grönt är skönt, som sagt.

      Radera
  5. Har detta på väg hem till mig, för att det är grönt och det var på rea dessutom. Så mycket trevligare att se hur fint det är på också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju onekligen något att se fram emot. :)

      Radera
  6. Känner ett stort lugn över att du inte hade några kaktusar att matcha med. Eftersom du oftast håller i det du matchar med så känner jag hur ont det hade gjort att greppa kaktusen. Inte för att jag tror det om dig, du är en smart kvinna. Men jag hade kunnat få för mig att göra något så dumt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså - jag växte ju upp med den där jättekaktusen och jag har stuckit mig på en jä***n många gånger. Med tanke på att den är giftig också så gjorde det ONT. Men nej - jag hade nog inte hållit i den om jag haft den tillgänglig. Tror jag. ;)

      Radera
  7. Snygg färg! Och jag tycker den matchar oreganon på kryddburken riktigt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja onekligen är det ju NÅGOT jag tycker passade bra med den matchningen. :)

      Radera
  8. Åh vad vackert nagellack, snygg matchning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så HIMLA snyggt! Hittar du det så norpa det. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!