onsdag 8 januari 2014

Pahlish, Armor falling down

Hej hå hej hå till gruvan nu vi gå. Ja alltså börjar livet falla tillbaka in i sin vanliga lunk efter all denna ledighet över jul och nyår och det är så skönt! Äntligen får jag vara ifred lite! Rutinerna återvänder - tack gode whatever för det.


"Jag gillar ju när du har lila naglar" sade älskade maken till mig häromdagen och då plockade jag fram den här finingen från Pahlish. Sedan att han tyckte den hade ungefär alla färger utom just lila betyder nog att han har fel på ögonen. Svart och brunt sade han. Va? Nämen nej! Armor falling down är en sådan där underbart dammig plommonlila med guldflecks. Sedan är det ju inte bästa ljuset så här års och det kan se mörkt ut på kvällen och i denna ständiga skymning som verkar ha lägrat sig över landet, men brunt? Eller svart? Nähädu, nänä - det går jag inte med på.


Tre lager. Lite segt att måla med men värt besväret. Hamnade mest där jag ville ha det, men bitvis letade det sig ner i nagelbanden. Torkade dundersnabbt under Seche vite.


Jag har matchat med det här halsbandet förut, men är det fint så är det. Köpte det när jag gick min utbildning till yogalärare, av en av de assisterande lärarna. Jag älskar det, men bär det inte så ofta.

Betyg 4/5

10 kommentarer:

  1. Ser inte brunt ut.. Jag kan nog ana lite lila där, men som du sa, detta ljus vi har under den här årstiden är ju halvt katastrofal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag förstår inte var han fick brunt ifrån. Nog för att det var mörkt i rummet, men...

      Radera
  2. Åh vad fint det är! Jag har också spanat lite på det här lacket, men det är alltid slut när jag vill köpa! Förstår varför... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag velade mellan det här och ett annat - jag är inte besviken över mitt val. :)

      Radera
  3. Det är plommonlila men dragning till brunt..Men som sagt kasst dagsljus kan lura ögat. Snyggt lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET kan jag hålla med om, och så är det ju guld också men inte sådär brunt som han påstod. :)

      Radera
  4. Kan lite förstå brunt i dålig belysning, och hade nog förstått grått. Men svart? Hur hittade han på det? Jaja, vi som ser att det är lila ser ju att det är väldigt fint med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du... grått hade jag också förstått men det var nog de enda färgen han inte sade. Ja förutom rött, rosa och vitt. ;)

      Radera
  5. Men sååå snyggt, lila på naglarna är ju bara sååå läckert, din käre make har god smak. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har ju det - han är ju gift med mig. HA! :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!