söndag 24 november 2013

Dance legend, Boo

Cactus alltså - hon är allt en bra underbar varelse. Bara för att hon slutat blogga betydde inte det att hon slutade finnas i mitt liv och vara en sådan där skatt som jag är så himla lyckligt lottad att ha hittat. Och för en dryg månad sedan skickade hon mig ett gigantiskt paket med posten, som en uppmuntran till att jag börjat gå till kurator. Hur snällt är inte det liksom? Superdupersnällt faktiskt. Och i det paketet fanns det så klart nagellack, det är ju trots allt nagellackens förtjänst att vi hittade varandra. 
Så det är tack vare Cactus jag fått det stora nöjet att testa Dance Legend och deras kromatiska lack. 


Boo valde jag för att jag ville ha lite varmt på naglarna och det fick jag - också. För det här måste vara något sorts världsrekord i hur många färger man kan klämma ner i en och samma flaska. Tyvärr fick inte alla färgerna plats på bild men det här är de färger jag har sett på mina naglar: grönt, guld, brons, koppar, orange, rosa och säkert någon annan nyans däremellan. Jag kommer dock sortera in det under brons/koppar eftersom jag upplever att de är de dominerande tonerna.
Det är så frikking fantastiskt att jag kommit på mig själv med att sitta och fånle åt naglarna ett gäng gånger. Älskade maken och de små barnen jag delar hushåll med har även de uttryckt sin förtjusning. Lilla E har bestämt att det där ska jag på måla på hennes naglar, hon sade inte när dock.




Jag kanske tycker att det var lite besvärligt att måla med. Lite rinnigt och det blev en del kala fläckar och mer än lite flammighet. Fyra lager tog det innan jag var nöjd. Dessa fyra lager torkade dock väldigt snabbt under lite Seche vite.


Vad det är? Knoppen till en gardinstång. Jodå - ibland hittar man matchningsprylarna om man tittar uppåt.

Betyg 5/5

22 kommentarer:

  1. Svar
    1. Lite som brasan i öppna spisen. ;)

      Radera
  2. Verkligen tjusigt! Jag har velat om ifall jag ska köpa DL's multikroma lack, de är ju vackra men jag har förmodligen dupes fast det har inte stoppat mig med andra märken... Blir nog att jag köper dem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle inte förvåna mig ett dugg om du gör det. :)

      Radera
  3. DL's lack är hur underbara som helst, älskar de jag har så jag delar gärna med mig :) Det här gänget köpte jag dock inga dubbletter av själv, så det var väldigt kul att se det på naglarna, grymt snyggt!
    Har Ozotic-lack som är dupes (om inte exakt så nästan) och de blir bäst över ett lager svart, kanske är det samma med de här... ifall du tröttnar på alla lager :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte tanken på att lägga dem över svart, men nu är ju jag skapt med någon sorts envis-gen så jag bara SKA pröva allt på egen hand.
      Kram på dig själv raring. :)

      Radera
  4. Vilket paket, jag hade inte sett det inlägget. Hon är en beundrans värd människa den där Cactus:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du också för den delen:)

      Radera
  5. Åh va snyggt! Jättefina färger, blev jag väldigt sugen på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väl sådär underbar kan man väl säga.

      Radera
  6. Vad snällt av Cactus! Det här var helt otroligt vackert! Underbara skiftningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cactus är en VÄLDIGT trevlig bieffekt av att ha börjar lackblogga. :)
      Lacket är ungefär lika vackert som henne men inte riktigt.

      Radera
  7. Wow vad fint! Jag ligger på tok för mycket efter med surfandet för att hänga med om kuratorn här, men oavsett vad det gäller så heja heja dig! Bra gjort att komma iväg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah jasså - jag har en liten släng av depression blandat med panikångest och social fobi. Tänkte att det var dags att ta tag i det. Har mest pratat om det på andra bloggen så det är inte så konstigt om man inte hängt med. :)

      Radera
  8. Jättesnyggt! Älskar såna här multikromer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Multikromt så man blir helt nipprig och salig faktiskt.

      Radera
  9. Åhhh vad snyggt, galet snyggt nagellack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är dessutom ÄNNU snyggare på riktigt.

      Radera
  10. Vilket otroligt vackert lack! Älskar multikromer! Jag kan också sitta och fånstirra lyckligt när jag har sådana skönheter på naglarna!
    Lycka till med kuratorn, hoppas det kommer att hjälpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hjälper hittills i varje fall. :)

      Alltid lika skönt att veta att man inte är ensam om de där fånleendena och den glasartade blicken på snyggt nagellack. ;)

      Radera
  11. Svar
    1. Jajamensan. Kan inte riktigt bestämma mig för vilket av de andra Dance legend jag ska välja nu. Får väl köra en räkneramsa eller något. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!