söndag 6 oktober 2013

Chanel, Taboo

Synnerligen oinspirerad just nu, men här är i varje fall jättevackra Taboo


Jag är aningen besviken trots tjusigheten. Jag trodde liksom att det här skulle vara vinrött med skiftningar i lila och guld - som i flaskan. Det är snarare mörkt plommonlila med blått skimmer/mikroglitter. Och en aning skiftning till vinrött i rätt ljus. Det är så mörkt att det är nästansvart ibland.


Utmärkt att lacka med är det i varje fall. Lyckades slabba lite i nagelbanden, men det beror mer på mig än på lacket. Det här är två välpigmenterade lager som torkade jättesnabbt under Seche vite.


Min brist på inspiration visar sig även i matchningen. Det här är dagens kjol och leggins. Man kan ju inte orka leta igenom huset mer än en gång alla dagar.

Betyg 4,5/5

24 kommentarer:

  1. Ahh! Chanel! Jag kan inte låta bli att älska det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä gud nej. Man kan ju älska det bara för att det är Chanel liksom. ;)

      Radera
  2. Väldigt sugen på Taboo faktiskt :)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår fortfarande inte det här lackets hype :/ ...Antar att det måste vara jag som missat nått

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Det är väl bara inte din kopp te helt enkelt. Jag hade kunnat vara utan det också, men nu när mamma hittade det i Tyskland så var det ju tråkigt att det bara skulle stå där på hyllan och bli dammigt när det kunde få ett hem hos mig. ;)

      Radera
  4. Åhhh sååå vackert, kan iofs förstå din besvikelse att allt det vackra som syns i flaskan inte syns på naglarna sen. Men det är ändå väldigt vackert på naglarna som du säger. Skulle så gärna köpa det, men det är ju så svårt att få tag på och så dyrt....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt - hade det inte varit för att lilla mamsen kopplat på hökögat så hade jag inte haft det jag heller. ;)

      Radera
  5. Jag förstår hur du menar med din besvikelse, för jag kände också en liten släng av det. Fast trots allt så är det ett supervackert lack som jag är glad att jag äger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det spelar liksom ingen roll hur supersnyggt det är på när det ändå är vackrare i flaskan. Så nej - full pott kan man ju inte ge då.

      Radera
  6. Ja det är vackrare i flaskan än utanför även om det inte är strykfult utanför direkt;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fult är det absolut inte, men i flaskan är det baske mig underbart.

      Radera
  7. Detta är ett av favoriterna i min samling, faktiskt, även om det inte framkommer helt och hållet som du säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade kunnat vara ännu snyggare och jag har andra kronjuveler i min samling men jag är himla glad att jag har den här.

      Radera
  8. Jag älskar det här lacket med hela mitt lackhjärta. Dock kände jag på samma sätt gällande färgen, jag hade velat ha det någon nyans ljusare - precis som i flaskan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det sett ut precis som i flaskan hade jag sprängt min betygsskala. :)

      Radera
  9. Snyggt lack, men väckte inte riktigt den måste jag ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det sett ut som i flaskan så hade alla i hela världen behövt det, men nu... Inte riktigt där.

      Radera
  10. Åh vad jag fingrade på detta på flygplatsen i helgen men köpte inte....vet inte om jag ångrar mig....än....köpte ett kiko som jag har fått för mig ska ha vissa likheter med detta, kanske jag testar det imorgon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du inte känner dig alltför ledsen för att du lämnade det på hyllan. :)

      Radera
  11. Men...yum? Så härligt depraverat <3

    SvaraRadera
  12. Jag tycker Taboo är finare på dina naglar än i flaskan! Jättetjusigt:) Men är iofs inte heller så förtjust i orange:p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snäll du är! Men jag tycker ändå det är finare i flaskan, mer vinrött liksom. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!