fredag 12 juli 2013

HoloFredag: Smitten polish, Pure imagination

Har drabbats av bloggolust igen och funderar en massa på den här bloggens framtid. Planerar dock ingen paus igen utan kommer klämma ut inlägg när jag har några medan jag funderar. Hoppas verkligen på att få tillbaka blogglädjen.


Det är holofredag idag. Skimmerskuggan är på semester och det här lacket vägrar visa upp sina prismatiska egenskaper på mina bilder. Det regnade när jag bar det nämligen. Pure imagination är annars en skirt blå jellybas med massor av blått glitter, och som jag uppfattar det även grönt prismatiskt. I rätt ljusförhållanden sprakar det om det men det var inget jag hade att tillgå just den dagen. Ni får tro mig på mitt ord helt enkelt. Underbar blå nyans!


Jag har tre lager här och hade behövt lika många lager topplack - minst. Det ser skrovligt ut på mina bilder *ryser* och det är det för det är bara två lager topplack. Det är däremot lätt att måla med, glittren sprider ut sig lätt på nageln och lacket hamnar där jag vill ha det.


Hela tiden jag målade med det här satt jag och nynnade på låten "Imagination" med Erasure. Således sker matchning med deras album The Innocents, ett av deras bästa om ni frågar mig.

Betyg 4/5


Inte en officiell video, men ändå. "Imagination" med Erasure alltså.

14 kommentarer:

  1. Superfint lack!

    Om man inte tycker det är kul längre att blogga så ska man inte göra det. Faktum är ju att man först och främst ska tycka att det är roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Grejen är ju det att jag tycker att det är jättekul att blogga egentligen. Andra bloggen spottar jag ur mig inlägg på (fast ungefär ingen läser dem) men här har jag svårt att släppa vissa känslor. Blä. Hoppas det ger sig.

      Radera
  2. Supervackert! Ta en lite paus om du behöver det, då brukar lusten återvända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mest att jag redan har pausat så mycket, så en paus till känns liksom som om den skulle kunna bli permanent. Och det vill jag inte...

      Radera
  3. Jättesnyggt lack!! Jättebra musiksmak!!! Och en jättebra blogg som jag verkligen skulle sakna men givetvis måste ju du tycka att det är kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack och tack. Ska försöka jobba mig igenom.

      Radera
  4. Det är ett underbart lack! Hoppas lusten kommer åter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med. Verkligen.

      Radera
  5. Åh, här kom dina bilder på det! Nog finns det prismatiskt glitter där alltid, jag såg det också även om det var sparsamt. Såna här topplackshungriga brukar jag faktisk (efter själva färgade lacket) lägga ett "tjockt" lager genomskinligt lack(typ sånna som kan kallas clear) ovanpå och därefter SV. Brukar krävas färre lager då.
    Vi får hoppas lusten kommer åter, det ska ju inte kännas jobbigt att blogga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klarlack! Varför har jag inte tänkt på det? *skriver upp på inköpslistan*

      Radera
  6. Vilket fint lack!

    Bloggolust är aldrig kul, men det kan ju ofta funka att bara låta bloggen vila ett tag. Hoppas lusten återkommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Fastän det var sparsamt med holosprak alltså? ;)
      Hoppas jag med. Inte kul att känna att det är blä.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!