Sidor

tisdag 9 juli 2013

Maybelline, Electric yellow

Jag känner nästan att jag behöver be om ursäkt till Anna-Cee som vann det här i min födelsedagsutlottning. Jag älskar gula lack så det var ju klart att jag trodde jag behövde Electic yellow, men gul jelly? Blir sällan bra.


Förvisso en fin gul nyans, men som vanligt med jellysar (fin svengelska) så är det skirt och det blir vnl och man ser alla skavanker på nageln och det är dessutom svårapplicerat.


Fyra lager. Gummiaktiga sådana. Lät det torka till lite mellan varje lager så att det inte skulle bli så segt att måla - just den här typen av jellysar kan bli som tuggummi att måla med. Som sagt - jag älskar den här färgen, men den är på inga sätt så unik att jag tycker att det var värt besväret att måla med det.


Men jag fick möjlighet att matcha med min stolthet i varje fall. Det här är en orkidé jag har fått att blomma om! Enligt min mamma är det ganska svårt att få andra orkidéer än brudorkidéer att blomma om, men jag lyckades alltså. Fråga mig inte hur för jag har ingen aning. Det mesta i krukväxtväg dödar jag på ett par veckor men orkidéer gillar tydligen att bo hos mig. Alltså har jag bara orkidéer hemma. Nästan.

Betyg 1/5