torsdag 6 juni 2013

Sunshine award

Väldigt rara Ann-Sofie på Colour it har nominerat mig till en Sunshine award och jag bara swoonar lite över äran. Särskilt som jag varit dysterkvist och pausat bloggen flera gånger. Känns trevligt med folk som inte överger skeppet direkt utan håller sig kvar och dessutom kommer med pepp och stöd. Tack Ann-Sofie för det, du ska veta att det har varit till mer hjälp än vad du kanske kan ana.


Ingen award utan regler och dennas har följande:

  • Tacka den som gav dig utmärkelsen. Duh! Klart man gör, särskilt med tanke på att Anne-Sofie känns lite speciell för mig. 
  • Lägg utmärkelseloggan på din blogg. Se ovan.
  • Dela med dig av 7 fakta om dig själv. Se nedan.
  • Nominera 5 eller fler bloggar som inspirerar dig. Här kan det kanske bli svårare, men se ännu längre ner så ska vi se hur långt jag kommer.

Sju fakta om mig själv... Hmm...

  1. När jag var yngre drömde jag om att bli skådespelerska och det senaste året har jag återknutit till det intresset. Jag kommer aldrig mer sluta med teater, för det har jag lovat min lärare.
  2. Jag, liksom många andra bloggare, har två katter som med ojämna mellanrum ses på min blogg. Cullen är den röda och keligaste och den som syns mest. Schumi är lite mer tillbakadragen, men i morse gosade hon med mig när jag åt frukost. Och med gosade menar jag försökte stjäla min ost.
  3. Jag är utbildad lärare i Livsyoga, som är kundaliniyoga fast på svenska, enkelt beskrivet. Jag älskar att sjunga mantran, som är en viktig del i detta yogautövande.
  4. Jag är en riktig tv-narkoman och tittar på det mesta. Mycket av det jag helst ser tittar jag dock på via box eller streamar. Just nu plöjer älskade maken och jag säsong fyra av "True blood" på box, eftersom SVT tydligen tyckte det räckte med tre säsonger. Det tyckte inte jag.
  5. Mitt favoritgodis är lakrits. Särskilt Firewood från Turkisk peppar-familjen.
  6. Jag har alltid en bok på gång, och läser helst en bok i taget. Jag är även med i en bokcirkel och min mardröm där är någon ska välja en sådan där dussindeckare som jag helst inte läser. Just nu läser jag "The wind through the keyhole" av favoritförfattaren Stephen King.
  7. Jag älskar att bada i badkar. Därför är det ju himla märkligt att jag bor i ett hus utan badkar. Eller hur! Badrumsrenovering inklusive installation av badkar på tassar står ganska så högt på min önskelista. 
Nominera fem andra bloggar. Shit, nu blir det svårt. Många har ju redan fått den här utmärkelsen har jag sett.
  1. Nailtastic var den första lackblogg jag följde, så det är klart att jag är inspirerad av Anne och hennes blogg är fortfarande en av mina favoriter.
  2. Sminkan är en annan otroligt stor favorit för mig. Hon har inspirerat mig mycket när jag vågade mig på en egenfrankad kollektion.
  3. Cactus kan vara det bästa som hänt mig med det här bloggandet. Inte nog med att hon bloggar trevligt, hon är trevlig på riktigt också. Alltid med goda tips och råd och fan också att vi bor så långt ifrån varandra så att vi inte kan ses så ofta som jag skulle vilja.
  4. LeLack! Inte för att jag är någon fena på nailart själv, men självklart ska grundaren till Nailart Sunday nomineras. Även hon är en stor inspiration och ett stort stöd för mig.
  5. Perny leker vuxen. Inte bara är Perny en av mina BFF i den verkliga världen, utan också den som en gång inspirerade mig till att blogga överhuvudtaget. Självklart blir man nominerad då. Mest skriver hon om sitt författande och vardagliga ting, men det slinker med ett och annat nagellacksrelaterat mellan varven.

10 kommentarer:

  1. Nawww, tack :D Jag tycker precis likadant: människorna man lärt känna genom bloggandet är det bästa med alltihop! Och du är ju helt klart min favorit på den punkten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gullunge! Jag trodde väl liksom inte när jag började göra mitt eget nätarkiv av lack, att jag skulle få så fina vänner på köpet. Puss påre!

      Radera
  2. Men åhhh gulliga Jenny, vad söt du är. Jag blir på riktigt rörd när jag läser det du skriver. Tack såååå mycket!! Go du är! ♥
    Så kul att se att vi har en hel del gemensamt faktiskt, tv, katter och att läsa....iofs är det säkert många som man har det gemensamt med, men ändå.
    Vad roligt att du uppskattade det, jag hoppades verkligen att det skulle bli en kick för dig. Din blogg är så härlig och personlig, och som jag skrivit förr, min bonusdotter kan nog bara din blogg bland alla jag läser, för hon minns att du matchar lacken med någon sak...:-)
    Ha en bra dag! Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar verkligen din bonusdotter. :)
      Men det är ju så Ann-Sofie. Du HAR hjälpt mig, mer än du säkert kan ana.

      Radera
  3. Åh, tack! Vad roligt! Det är flera år sedan jag blev nominerad till någon award så det känns jättekul att du tyckte jag skulle ha en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde ju bli nominerad jämt kan man tycka. :) Glad jag hann först.

      Radera
  4. Men tack, vad gullig du är! Var länge sen jag blev nominerad till någon award så jag blev riktigt glad! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska bli nominerad. Det är ju ditt "fel" att jag nagellacksbloggar. ;) Tack själv med andra ord.

      Radera
  5. Du fick denna awarden av mig med, även fast jag visste att du redan hade fått den. Hihi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gullefjun. :) Tänkte först ge till dig, men visste inte hur aktiv du kände dig i ditt bloggeri just nu. Kram!

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!