torsdag 14 februari 2013

Får jag be om största... möjliga... tyyyyyyssssssstnad.

Ja alltså. Jag har spelat clown hela den här veckan. För er som tror att det är lätt att spela teater för barn har jag bara en sak att säga - pah! Det är fullkomligt utpumpande. Så där så att jag inte ens orkat lacka naglarna utan haft dem nakna! Oh the humanity!

Men - nu är de målade med något jag tänkte visa er i morgon. Och så ville jag bara påminna er om att rösta på Blå Måndags-lacket. Det är ganska så jämt den här veckan också.

Och som bonus får ni en bild på mig tagen med min skruttiga mobilkamera i morse. Så här har jag sett ut i skolan den här veckan. Fast glad.


14 kommentarer:

  1. Vad fin du är! Barnen blev säkert glada! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lyckats skrämma minst ett barn också. Clowner kan vara läskiga minsann. :)

      Radera
  2. Det där med att spela för barn, det är grovt underskattat. Skitsvårt rent ut sagt. Förutom om man som sonen kör med eldkonst för det brukar dom bli impade av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi mimade. Mycket fantasi krävs då. :)

      Radera
  3. Jag förstår dig faktiskt, eftersom jag jobbat med barn i många år, starkt att spela inför barn. Snygg clown make! :-)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Har haft kul hela veckan, men nu är det slut. Skönt det med. :)

      Radera
  5. jag har clownskräck. Du var inte jätteläskig dock för du var inte så himla målad i ansiktet. Så barnteater är din grej? Spännande. Jag förstår att det kan vara en svårflirtad publik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnteater var ett delprojekt under min utbildning, som nu tack och lov är över. Jobbigt. :P
      Vi valde med flit att inte sminka oss för mycket just för att barn (och vuxna) kan tycka clowner är otäcka. Egentligen är det bara de där strecken under ögonen och den rödmålade näsan som skiljer min sminkning från en docka eller prinsessa.
      Om jag får säga det själv tycker jag att jag har varit en ganska så söt clown den här veckan, med olika färg på ögonskuggan varje dag. :)

      Radera
    2. Det är inte bara sminket som ger mig rysningar av clowner. De är oberäkneliga också och det i kombination med smink som gör anisktena extra svåra att läsa gör att min Asperger-hjärna freakar ur helt. Men som sagt, du var inte jätteläskig på bilden. :D

      Vad är det för utbildning? Dramapedagog?

      Radera
    3. Jag började som teaterpedagog men bytte över till teaterinriktningen för några månader sedan. Höll på mycket med teater i min gröna ungdom så det är roligt att vara tillbaka på den banan även om den inte leder till jobb. Mer att jag utvecklas som person, och det är ju nte fy skam det heller. :)

      Radera
  6. Nu kanske min son är yngre än den publiken du spelade inför men jag har svårt att hålla honom fokuserad i mer än fem minuter så jag har full förståelse för att det kräver en sjujäkla massa energi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förskolebarn mellan 3 0ch 6. De är ju inte tysta om man säger så. ;) Det kan man jobba in lite tjusigt så att barnen får delta.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!