Sidor

fredag 15 februari 2013

Holofredag (?): Smitten polish, Hocus pocus

Det är ett ganska så taffligt försök till deltagande i Skimmerskuggans holofredag det här, och risken finns att hon kickar ut mig men det är en risk jag är villig att ta. Om ni klickar upp bilderna kanske de bjuder på lite mer prismatiskt gnister, men det är det här med tjocka molntäcken och hololack - ingen bra kombination alltså.


Hocus pocus från Smitten polish är alltså ett lila jellylack med prismatiskt glitter i som skaparen själv kallar för fushiaholo. Det ser alltså ganska så holorosa ut men glimtar till i blått, grönt och rött mellan varven. Och lacket är alltså lila, det är bara min kamera som tycker att det är blått.


Det var ganska skirt och lite tjockt i konsistensen men jag lyckades få det opakt med fyra lager. Inte svårlackat alls, lät det torka till lite mellan lagren. Kan intyga att det torkar galet snabbt, det var yttorrt redan innan jag fått på topplacket. För topplack behövs. Dels för att jag upplevde det som lite matt i lystern utan och dels för att det har glitter och vi vet ju hur det är med glitter. Topplackskäkare - det här nöjer sig dock med två lager av den varan eftersom glittren är så små, men många.


Idag var jag clown för sista gången och mitt alter ego Doris firade detta med att matcha ögonskuggan med nagellacket. Som ni ser tyckte inte min kamera att det samma färg alls, men faktum är att Hocus pocus var mer lila än ögonskuggan i verkliga livet. Och för en gångs skull får ni se min högerhand i bild, det är Stora J bakom kameran nämligen.

Betyg 4/5