Sidor

tisdag 12 februari 2013

China glaze, Strawberry fields

 Ni vet den där känslan man kan få av ett lack man länge velat ha och så plötsligt har man det? Den där känslan av nästan rädsla. För tänk om? Om det inte alls är lika fint som jag trott, om det inte passar mig alls. Hur besviken skulle jag inte bli då? Precis den känslan har jag haft för Strawberry fields.


Man kan ju alltså säga att jag blev väldigt lättad när jag verkligen på riktigt älskar det. Mörkt rosa med guldflecks. Ett riktigt oh ah-lack.


Tunn formula som var lite väl rinnig och gärna gled ner i nagelbanden. I couldn't care less. Tre lager tog det att nå önskad täckningsgrad, men då målar jag rätt så tunna lager. Tror jag i varje fall. Torkar hyfsat snabbt, men jag hann ändå sabba det på ena tummen. Det är ganska blankt även utan topplack, men jag har på Poshé som jag brukar.


En stor anledning till att jag gärna ville ha det här lacket heter The Beatles. Jag har älskat dem i massor av år och just sången "Strawberry fields forever" är en av mina favoriter. Den finns med på Magical Mystery tour som blev dagens matchningsobjekt.

Betyg 5/5

Och allra sist tittar vi väl på "Strawberry fields forever"? Enjoy.