tisdag 12 februari 2013

China glaze, Strawberry fields

 Ni vet den där känslan man kan få av ett lack man länge velat ha och så plötsligt har man det? Den där känslan av nästan rädsla. För tänk om? Om det inte alls är lika fint som jag trott, om det inte passar mig alls. Hur besviken skulle jag inte bli då? Precis den känslan har jag haft för Strawberry fields.


Man kan ju alltså säga att jag blev väldigt lättad när jag verkligen på riktigt älskar det. Mörkt rosa med guldflecks. Ett riktigt oh ah-lack.


Tunn formula som var lite väl rinnig och gärna gled ner i nagelbanden. I couldn't care less. Tre lager tog det att nå önskad täckningsgrad, men då målar jag rätt så tunna lager. Tror jag i varje fall. Torkar hyfsat snabbt, men jag hann ändå sabba det på ena tummen. Det är ganska blankt även utan topplack, men jag har på Poshé som jag brukar.


En stor anledning till att jag gärna ville ha det här lacket heter The Beatles. Jag har älskat dem i massor av år och just sången "Strawberry fields forever" är en av mina favoriter. Den finns med på Magical Mystery tour som blev dagens matchningsobjekt.

Betyg 5/5

Och allra sist tittar vi väl på "Strawberry fields forever"? Enjoy.


26 kommentarer:

  1. Så galet fint! Jag var helt ointresserad av den här kollektionen när den släpptes, men har i efterhand upptäckt dess storhet. Nu vill jag ha alla lacken. Utom möjligtvis det lila. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika samma med mig. Har det här och Raspberry festival än så länge. :)

      Radera
    2. *skriver upp Watermelon Rind på den ständigt växande önskelistan*

      Radera
  2. Åh! Fina Beatles! Och fina Strawberry Fields! Och braiga Strawberry Fields Forever! Åh <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som att vi har mer än nagellacken gemensamt. :)

      Radera
  3. Riktigt snyggt!! Älskar låten också....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske råkar ha en Baetles-tröja på mig idag... ;)

      Radera
  4. Riktigt fint! Finns det inget lack som heter som MIN favvo Beatles låt? - "In My Life" *snyft*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, "In my life".... Superfin. Du får väl göra ett själv annars? Eller sätta Cactus på jobbet? ;)

      Radera
  5. Svar
    1. Det är ju det. Rosa lack borde alltid se ut så här. :)

      Radera
  6. Väldigt snyggt måste jag säga!!
    Galet läskigt när förväntningarna är höga ;) har ngr sådana som jag bara måste ta o lacka snart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir lite nervös liksom. Har man gått på någon nit blir det ännu värre.

      Radera
  7. Jag har också Strawberry Fields och det är fantastiskt vackert! Jag tror jag burit det tre gånger men inte lyckats ta bra bilder till bloggen en enda gång. Tur att du lyckades iaf! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Desto större anledning att bära det igen. ;)

      Radera
  8. Det här har jag varit sugen på länge! Jättevackert!!
    Kanske borde få tummen ur nån dag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut du kan plocka ur den där tummen nu... ;)

      Radera
  9. Åh jaaa, det här är nog min första rosa lack-kärlek! :D
    Självklart hade The Beatles något med det att göra, underbara gossar <3 ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har rykten om att det finns folk som inte gillar The Beatles, men det kan väl ändå inte stämma?

      Radera
  10. Det här är nog min favoritrosa, underbart fint. Jag förstår precis hur du menar, jag har också ett sånt lack: purple reign från Pure ice. Tog en evighet att få tag på och sedan har det stått i lådan för jag vågar knappt använda det

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!