torsdag 7 februari 2013

Ciaté, Cookies and cream

Kort inlägg idag, för jag känner mig stressad och nedstämd och oinspirerad och det här lacket var inte roligt.


Hade tänkt mig att det här ljusbeiga kanske skulle funka som underkläder. Det gör det inte.


Det här är nämligen fyra lager och då har jag ändå baldspots, ränder och cutile drag. Penseln var ett elände, styv som en pinne. Dessutom målade jag utanför och sabbade en nagel på högerhanden innan det torkat.


Lacket heter Cookies and cream. Jag hade inga kakor hemma men väl en förpackning matlagningsgrädde som fick duga som matchningsobjekt idag. Smaklig spis.

Betyg 1/5

Rösta gärna på vilket lack jag ska ha på Blå Måndag. Röstningen avslutas imorgon och just nu är det galet jämnt.

20 kommentarer:

  1. Inget wowlack, synd att det inte gick att använda som underkläder.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underkläder är max två lager, eller visst.

      Radera
  2. Men det var ett gulligt namn på det i alla fall!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jag hålla med om. Alltid något.

      Radera
  3. Kan det bero på att det är ett Mini som penseln va kass? Har upplevt det med andra märken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skulle det kunna vara, men jag har inte riktigt upplevt det så på andra Ciaté-minis jag använt. Eller så hade jag en dålig lackdag.

      Radera
  4. Svar
    1. Absolut. Så där så jag nästan ställer mig och bakar Drömmar. Nästan.

      Radera
  5. Är det här ett av minilacken från adventskalendern?
    För penslarna i de lacken suger på de flesta lacken!
    Däremot är penslarna i de fullstora lacken helt underbara.
    Det var det här lacken jag hade i Lelas streck nail art sunday under de svarta strecken.
    Jag hade nog bara två eller tre lager. Tror lacket är ok. Det är penseln som är skit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag grunnar på om det kan vara så, ja.

      Radera
  6. Tråkigt att det inte levde upp till dina förväntningar :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina förhoppningar snarare. Ja ja, gav mig en anledning att shoppa fler nagellack. ;)

      Radera
  7. Nej, ingen höjdare om det krävde fyra lager för ett strimmigt resultat. Dumma Ciaté. Jag har bara tre av deras lack men gillade dem inte något vidare så jag har inte skaffat fler. Blev lite frestad ett tag när flera snygga dök upp på bloggar men jag vet inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit nöjd med de Ciaté jag provat tidigare, men det här kändes ju inte så skojsigt.

      Radera
  8. Gulligt namn, men är osugen på att köpa det lacket. Ciaté verkar ju ha bra lack i övrigt.

    SvaraRadera
  9. Nej, det såg faktiskt inte så kul ut. Hoppas du känner dig gladare och piggare snart. Nu vankas det i alla fall helg och mys!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sportlovet... SOM jag längtar.

      Radera
  10. Trist att det inte ville samarbeta... Det verkar inte som om jag är nån pålitlig langare av lack, iaf inte det sista ;)
    Jag hade tydligen inte tillräckligt problem med penseln för att skriva nått om det (mins ju inte längre) men det var en eller ett par penslar av kalenderlack som var rena buskarna, kanske var det här ett av dem. Annars har de som det inte varit uppenbara fel på varit riktigt trevliga att lacka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland känns det ju som om man har dåliga lackdagar, det här kanske var en sådan. Men jag upplevde det som att det var penseln som liksom "rev upp" lacket lite. Synd, för färgen är riktigt fin och namnet är underbart.

      Du får gärna fortsätta langa lack, oftast lyckas du förträffligt. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!