Sidor

onsdag 20 februari 2013

China glaze, Igniting love

Jag är svag för röda lack och för orangea lack och för röda lack som drar åt orange. Men hade jag egentligen ett behov av Igniting love? Nej. Varje gång jag målar med ett lack i det här färgsegmentet undrar jag varför jag köpt på mig ännu ett. Helmer börjar bli full av dem.


Någon sorts rödorange alltså, även om jag upplever den som rödare än vad bilderna visar. Bilden ovan är mest lik min upplevelse av det. En lite sådär disig jelly, som om det ligger en droppe mjölk i det eller så.


Jag säger alltså jelly före crelly i det här fallet eftersom jag har tre lager och faktiskt ännu anar VNL, fastän det inte syns så bra på bilderna. Lite rinnigt och besvärligt att lacka med som kanske syns på bilderna. Jag fick en hel del i nagelbanden. Det blir blankt och fint i varje fall.


Alltså... Den här vanten tyckte jag hade samma färg som lacket men här slår ju verkligen det orangea igenom stort. Men som sagt - jag tycker det är mer rött när man ser det på riktigt.

Betyg 3/5