måndag 18 februari 2013

Butter London, Blagger

Ni valde Blagger från Butter London som denna måndags blåa lack. Googlade. En blagger kan man alltså översätta med en påstridig och lätt svekfull person, gärna i försäljningssammanhang. Varför i hela friden börjar jag tänka på telefonförsäljare?


Frågar ni mig, som gärna delar in nyanser i diverse nördiga sammanhang, så är det här Tardis-blått. Exakt precis så här blå tycker jag att en Tardis är alltså. Krämfinish som synes.


Att jag använde tre lager för att måla på det här skyller vi på mig. Det hade räckt med två om man varit lite mer noggrann och målat hela nageln på en gång och inte missat en massa yta på grund av att man samtidigt dricker te, tjatar på barn och facebookar. Jag tror minsann att vi kan skylla allt kladd på dessa faktorer också, för jag upplevde det som snällt och lättlackat. Allt i nagelbanden tror jag alltså beror på mig.


Sa jag inte att det var Tardis-blått kanske? Just den här Tardisen är ett grattiskort från Stora J som jag fick när jag fyllde år förra året. Ungen har en tendens att åka på konvent på mammans födelsedag. Fick några hårgos och en Tardis som kompensation i varje fall.

Betyg 5/5

Och jag har hittat några fler blåa idag. Har jag missat dig så kommentera så länkar jag.

Little Miss Nailpolish har min lemming från Nails Inc.
Colour it har ett frankat lack som Sminkan gjort.
Sminkan herself bidrar med OPI.
Mer OPI hittar vi hos Lindas Nailorama.
Och ännu mer OPI hos Nailtastic.
Claws in colour har ett Sinful colors på sig.
Nail Lacquer Love har tjusigt A England på tassarna.
Roxcat gör Blå Måndags-premiär med IsaDora.
Sleepy Elin visar prismatiskt glitter overload från H&M.
Tasty tips tar oss med ut i rymden med Picture polish.
Anna-Cee hittade hit med rhinestones och Yes Love.
Beauty by M har übertjusigt Orly.
Human angel visar upp ett China glaze.
Nagelmania kör på med glittrigt Picture polish.
Fialand visar en mycket fin IsaDora.
Nagellacksbloggen har China glaze.
Och samma China glaze har My nail polish online.
Nagelfeber har Nordic Cap of Sweden.
Colourize me visar upp ett OPI som jag har på önskelistan.
Oriflame och semester hemma hos Nail me.
Makeupmyblowfish har H&M på sig idag.
Fröken Nilssons färger bidrar med lite OPI.
Kajalpennan smackar på China glaze och hänger på.
Laqlust har ett Sinful colors på naglarna.
Vacker & Underbar visar Orly.

Stort förlåt till er som jag missade att länka till på själva måndagen, jag har haft "lite mycket nu" ett tag.

54 kommentarer:

  1. Läckert!!
    Jag är med men en något blekare blå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är trevligt att blått finns i ungefär en miljard olika nyanser, annars finns ju risken att Blå Måndag skulle bli jättetråkig efter ett tag.

      Radera
    2. http://frokennilssonsfarger.blogspot.se/
      Länk till mig om du tycker att jag platsar ;)

      Radera
    3. Tack. Hittade inte dig förut. :)

      Radera
  2. Snyggt! Nu måste jag googla på vad en Tardis är, känner mig helt bakom. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En Tardis är det fortskaffningsmedel som The Doctor i Doctor Who föredrar. En förkortning egentligen som står för Time And Relative Dimension In Space. Jag är en nörd. :)

      Radera
    2. YES JAG VAR INTE DEN ENDA SOM GOOGLADE! Jag tänkte typ "är det någon typ av blomma?"

      Radera
    3. :D Nejdå, det är jag som är en nörd. :)

      Radera
  3. Tardis-blått är det definitivt! Det är en snygg blå. :)

    Jag är med idag med A England.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan så jag förväntar mig att höra Tardis-swooshet när jag tittar på det. ;)

      Radera
  4. Riktigt härlig mustig blå, såna nyanser gillar jag verkligen.
    Ser att du upptäckt att jag är med, det tackar jag för. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du var liksom den första jag sprang på i morse när jag äntligen kravlade mig upp ur sängen. ;)

      Radera
  5. Åh, Tardis-blått är inte helt fel! =) Jag är med för första gången idag med ett IsaDora-lack.

    SvaraRadera
  6. Vilken söt färg! Jag blir verkligen mer och mer imponerad av butter LONDON-lacken ju fler swatcher jag ser. Pinsamt nog har jga inte testat mina egna två än... :)
    Och självklart är jag med som vanligt. Härligt hologlitter samt blått på en och samma gång. Mums! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att pensla på. :)

      Radera
  7. Fint, och tack för att du upplyste om en Tardis också! ;D
    Jag är också med idag också, komsi komsi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nagelblogg och nördencyklopedi i ett. I aim to please. ;)

      Radera
  8. Jättesnyggt lack. Jag är med idag!

    SvaraRadera
  9. Den här blå skönheten var ju jättesnygg!! Vill ha!!
    Tänker också på telefonförsäljare när jag hör blagger! Både såna som ringer en på konstiga tider och såna som försöker dra i en i såna där mobilbutiker! Ogillar båda.
    Jag är med idag! Fast det vet du ju redan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär lika irriterande som Postkodlotteriet. ;)

      Radera
  10. Snyggt! Härligt dyster och murrig på något sätt :D
    Jag är också med idag :D
    http://beautybym.se/2013/february/bla-mandag-orly-high-on-hope.html#comment

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men inte dyster väl? Tardisar som är så härliga. :)

      Radera
  11. Vilken härlig blå färg,en sån man blir glad och go av :-)

    Jag är med idag för första gången,..lite nervös kan jag tillägga!!!

    http://humanangel.wordpress.com/


    Kram/Charlotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen så, inget att vara nervös över. :)

      Radera
  12. Riktigt snyggt!

    Jag är också med idag :)

    SvaraRadera
  13. Jag med! Jag med! *snubblar in med andan i halsen* Att jag aldrig ska hinna förbereda mitt inlägg dagen innan. Pust!

    http://blogg.fialand.com/2013/02/18/bla-mandag-isadora-papagayo-blue/

    Väldigt snygg Tardisblå färg du hittat i alla fall och jo, Blagger låter väldigt mycket som en telefonförsäljrae (Det kan inte vara ett kul jobb)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså - jag är ju arbetslöd men det finns vissa jobb jag inte sänker mig till att söka. Telefonförsäljare är ett sådant. Stackars satar.

      Radera
    2. Jag har jobbat på kundtjänst på ett kabeltvföretag en gång i tiden och det var nog så illa. Dom behandlade sin kunder illa och sin personal värre. Jag är alltid väldigt trevlig när jag ringer en kundtjänst pga det och jag kan föreställa mig att telefonförsäljarna har det än värre. Men ja, vissa av dom är det RIKTIGT svårt att vara trevlig mot.

      Radera
    3. Kundtjänst o dyl är jag alltid trevlig mot eftersom jag jobbat i fysisk butik i många år. Vi kan också bli behandlade som skit av kunden-har-alltid-rätt-och-du-är-dum-i-huvudet-som-jobbar-här-folk.
      Men när folk ringer upp mig i mitt hem för att pracka på mig något jag inte vill ha då blir jag toksur. Särskilt som min telefon är nixad... (Hej Postkodlotteriet).

      Radera
  14. Vad roligt att du hittat det perfekta Tardis-blå lacket till slut! Betyder det att du inte behöver fler liknande blå lack nu då? ;)

    Och så lärde jag mig nått nytt! Jag visste inte att Tradis av en förkortning, jag trodde bara det var ett påhittat ord :)

    SvaraRadera
  15. Lite sen men jag är med idag :)

    Fint blått. Har aldrig provat Butter London. Deras flaskor är så stilrena dock. Måste verkligen ta tummen ur och beställa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja JAG gillar BL i varje fall. :)

      Radera
  16. Fint, idag är även jag med :)

    SvaraRadera
  17. JAG ÄR MED IGEN! Woho, jag börjar bli bra på det här!
    Jag lyckades impa på min pojkvän tack vare dig. Jag sa att jag var doktor, att jag var Doctor Who. Och han bah, vet du ens vad han gör? Och visst visste jag att han reste i tiden i telefonkiosker som kallas Tardis. Man har väl googlat efter allt Tardis snack ;)
    (kan vara pinsamt att säga iofs, att jag behövde googla, men vad gör väl det!)


    Och nu vill jag ha Blagger. Fint ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. All kunskap om Tardisar och Doctor Who är värda att förvärva, men jag kan verkligen tipsa om att titta på det också. Men risk för att du blir lika besatt och galen som en annan... ;)

      Radera
  18. Mycket snyggt blått lack! Jag måste nog skaffa några Butter London :)
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har både roliga namn och fina färger. :)

      Radera
  19. Snyggt lack! Det är helt klart intressant och något som hamnar på listan här hemma! Tardis-blått är spännande.
    Jag är med idag också, även om det som vanligt blev sent. På köpet får man lite semesterberättelse!
    http://nailme.blogg.se/2013/february/bla-mandag-oriflame-oceanic.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på hur sent jag kom hem idag så är det ingen fara. :)

      Radera
  20. Jag är med, budgetkap från H&M :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara det påminner om blått så. ;)

      Radera
  21. Mycket bra beskrivning av en telefonförsäljare :-) Jag hakade också på igår, med ChG Blue year's eve

    SvaraRadera
    Svar
    1. Argh! Missade dig! Länkar nu.

      Radera
  22. Jag var med :) http://laqlust.wordpress.com/2013/02/18/blue-monday-sinful-colors-blue-by-you/

    SvaraRadera
  23. Mig missade du i listan... :( Skrev ju i inlägget före eftersom du inte publicerat detta ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vackerunderbar.se alltså...

      Radera
    2. Japp, det missade jag. Har haft huvudet i det blå några dagar. :P Länkelilänkar...

      Radera
    3. Jaa jag vet, inte så lätt att hitta alla som är med!

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!