fredag 22 februari 2013

Holofredag: Pahlish, Pianos filled with flames

Igår sken solen och jag passade genast på att plocka fram undersköna Pianos filled with flames från Pahlish. Kanske inte jätteholografiskt/prismatiskt, men tillräckligt för att jag ska tycka att det duger på Skimmerskuggans holofredag. Klicka upp bilderna för större effekt.


Hallonröd jellybas smockfull med miniglitter i hela den röda skalan, guld och prismatiskt samt lite större röda hexagonaler. Är det vackert? You bet! Har sådär svårt att sluta titta på naglarna. Det är som en galen variant av Ruby pumps och hur snyggt är inte det?


Det är ganska lätt att lacka med men känns liksom tungt på penseln, troligtvis för att det är så glittertätt. Det hamnar där man vill och glittren sprider ut sig bra utan något extra jobb, men det känns liksom lite klistrigt. Fyra lager av lacket krävdes för att jag skulle bli nöjd med färgmättnaden, men då det torkar/härdar snabbt och faktiskt bara krävde två lager topplack för att bli slätt så är jag ändå mer än nöjd.


Jag har inget piano här hemma att matcha med, än mindre ett som brinner. Kör på en lite mjukare matchning istället med en av alla mina scarves, den här i olika röda nyanser med blommor på.

Betyg 5/5

Vid midnatt stänger jag veckans omröstning till Blå Måndag, så om du har en favorit är det dags att göra din röst hörd.

26 kommentarer:

  1. Gorgeous! :-) Fick hem 4 Pahlish igår, men inte detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte motstå det, men så är jag ju galen i rött också.

      Radera
  2. Men åh så vackert :) väntar fortfarande på min Pahlish-leverans. Jag är med på Holofredag för övrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som väntar på något gott etc. :)

      Radera
    2. Hade fått för mig att du var ansvarig för holofredagen :D förlåt!

      Radera
    3. Nej då, det överlåter jag till Skimmerskuggan. ;)

      Radera
  3. Står på min lista, och jag blir inte direkt mindre sugen på det nu! :D
    Men man kanske ska köra ett rött under, som bas? Hmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska och ska, jag gillar ju när det är lite så där squishigt som jag upplever att jellys inte blir om man har underkläder. Men vill man spara på dropparna så absolut. Tanken slog mig också men jag vill i ungefär 99 fall av 100 testa lacken på egen hand.

      Radera
    2. Ja ja, det jag menade var att jag ska kanske testa med bad under, inte att DU ska! Men håller iofs med om att det är fint med squish.

      Radera
  4. Himla härlig färg och kanonfint lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju inte vara annat än nöjd. Det är ju rött! Och sprakande! Och snyggt! :)

      Radera
  5. Jättesnyggt! Jag börjar bli riktigt sugen på att göra min första beställning med Palish-lack. De ser alla så fina ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte dumma alls. Har precis beställt ett gäng Smitten polish också. Indie-lack är ju alldeles otroligt roliga. :)

      Radera
  6. Snyggt värre ju!! Jaha o varför tog jag inte detta med när jag ändå beställde........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan man verkligen fråga sig. ;)

      Radera
  7. Det är ett fantastiskt lack. Jag gillar det jättemycket. Var nog med i andra omgången Pahlish-lack jag köpte. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är för att du är smart. :)

      Radera
  8. Oj vad jag hade gillat en matchning med ett brinnande piano:D Rött är ju inte en favorit men jag ser varför du gillar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade varit ungefär hur läckert som helst, men kanske lite slöseri på instrument. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!