Sidor

fredag 22 februari 2013

Holofredag: Pahlish, Pianos filled with flames

Igår sken solen och jag passade genast på att plocka fram undersköna Pianos filled with flames från Pahlish. Kanske inte jätteholografiskt/prismatiskt, men tillräckligt för att jag ska tycka att det duger på Skimmerskuggans holofredag. Klicka upp bilderna för större effekt.


Hallonröd jellybas smockfull med miniglitter i hela den röda skalan, guld och prismatiskt samt lite större röda hexagonaler. Är det vackert? You bet! Har sådär svårt att sluta titta på naglarna. Det är som en galen variant av Ruby pumps och hur snyggt är inte det?


Det är ganska lätt att lacka med men känns liksom tungt på penseln, troligtvis för att det är så glittertätt. Det hamnar där man vill och glittren sprider ut sig bra utan något extra jobb, men det känns liksom lite klistrigt. Fyra lager av lacket krävdes för att jag skulle bli nöjd med färgmättnaden, men då det torkar/härdar snabbt och faktiskt bara krävde två lager topplack för att bli slätt så är jag ändå mer än nöjd.


Jag har inget piano här hemma att matcha med, än mindre ett som brinner. Kör på en lite mjukare matchning istället med en av alla mina scarves, den här i olika röda nyanser med blommor på.

Betyg 5/5

Vid midnatt stänger jag veckans omröstning till Blå Måndag, så om du har en favorit är det dags att göra din röst hörd.