Sidor

lördag 9 februari 2013

A England, She walks in beauty

Glitter på en lördag. Vad gör man inte för att få in lite glamour i sitt gråtrista liv?


She walks in beauty kommer från Heavenly quotes-kollektionen från A England och är på riktigt jättevackert. Det framkommer inte helt och hållet på mina bilder vilken skönhet det här är, främst för att jag haft ljussättningsproblem. Det snöar en hel del här...
Lacket är milt gulvitguldigt skimmer samt större gammelrosa glitter i en klar bas. Det är alltså inte helt täckande utan kan användas som layering om man vill det. Här bär jag det dock på egen hand.


Det är tre lager av lacket och jag upplever ännu en viss skirhet i det. Inte för att jag har VNL eller så, utan mer för att det känns genomsläppligt. Det blir inte helt guldigt utan skiftar gärna i färg åt det vita hållet, eller som om man såg nagelbädden igenom - vilket man alltså inte gör.
Det var lätt att lacka med även om de stora glittren gärna ville ge sig av på rymmen. Jag upplevde att det var som allra vackrast med två lager, fast då får man räkna med VNL.
Det slukar inte överlack, men kräver mer än en portion för att bli mätt.


Svanen har varit med förut, men den passade så himla bra till lacket idag. Samt att den stod nära. Jag behöver visst putsa vingarna lite...

Betyg 4/5