lördag 9 februari 2013

A England, She walks in beauty

Glitter på en lördag. Vad gör man inte för att få in lite glamour i sitt gråtrista liv?


She walks in beauty kommer från Heavenly quotes-kollektionen från A England och är på riktigt jättevackert. Det framkommer inte helt och hållet på mina bilder vilken skönhet det här är, främst för att jag haft ljussättningsproblem. Det snöar en hel del här...
Lacket är milt gulvitguldigt skimmer samt större gammelrosa glitter i en klar bas. Det är alltså inte helt täckande utan kan användas som layering om man vill det. Här bär jag det dock på egen hand.


Det är tre lager av lacket och jag upplever ännu en viss skirhet i det. Inte för att jag har VNL eller så, utan mer för att det känns genomsläppligt. Det blir inte helt guldigt utan skiftar gärna i färg åt det vita hållet, eller som om man såg nagelbädden igenom - vilket man alltså inte gör.
Det var lätt att lacka med även om de stora glittren gärna ville ge sig av på rymmen. Jag upplevde att det var som allra vackrast med två lager, fast då får man räkna med VNL.
Det slukar inte överlack, men kräver mer än en portion för att bli mätt.


Svanen har varit med förut, men den passade så himla bra till lacket idag. Samt att den stod nära. Jag behöver visst putsa vingarna lite...

Betyg 4/5

21 kommentarer:

  1. Snyggt! Skulle ha velat sett det i typ vanligt lampljus också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå? Duger inte dagsljus? ;) Ser ungefär likadant ut under lampa, aningen gulare kanske.

      Radera
    2. Klart det duger!! :D
      Då vet jag det! Svårt att veta när jag inte har lacket själv :P
      Ser fram emot blå måndag imorrn! :D
      Sitter och förbereder mitt inlägg nu ;)

      Radera
  2. Mums, det där var ju riktigt snyggt!!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tack. Verkligen jättenöjd. :)

      Radera
  4. Alltså det här lacket är så grymt fantastiskt! Jag väntar just nu hem det från NorwayNails så det är extra kul att höra att det inte bara är vackert utan riktigt trevligt också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är överlag förtjust i A England, så det finns kanske viss risk att jag är partisk. ;) Hoppas du blir lika nöjd som jag.

      Radera
  5. Det här är ett riktigt tjusigt lack, väldigt skön lite varm ton i det känns det som. Det var en väldigt fin och passande svan till med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varm ton i bra belysning, men den kan se lite kallt vit också. :)

      Radera
  6. Åh, detta lack är så fint, hoppas verkligen att dem får bukt med annat fraktbolag så jag får chansen att köpa detta lack direkt från Adina :) Också haft mycket snö så förstår problemet med ljus, öst ner o stormat hela dagen :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars stackars stackars Adina! Och dumma dumma dumma Royal Mail. :(

      Radera
  7. Det ser jättefint ut! Förstår precis vad du menar angående ljuset, det är riktigt hopplöst att få bra bilder nu. I alla fall för oss som inte har ljustält utan är beroende av dagsljus. Jag har förgäves försökt få en liten solglimt för att försöka få en rättvis bild på Orlys Melodious Utopia, men det var bara kört...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljustält sorterar jag in i kategorin "orkar inte". ;)

      Radera
  8. Åhhhh vad fint lack... Synd att den är så svår att få tag i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev ju en aning krångligare när Royal Mail fick för sig att man inte kan skeppa lack utanför UK. De finns dock på Norwaynails.com

      Radera
  9. Nämen ser man på, det blev en till kommentar från mig! Tänkte bara berätta att jag är med på Blå Måndag imorgon, inlägget kommer upp typ halv sju! :)

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!