måndag 11 februari 2013

Pahlish, Train underwater

Indielack idag eftersom ni röstade fram Train underwater från Pahlish som mitt eget bidrag till Blå Måndag. Jag hade högst troligt valt det på egen hand, men det är så skönt att inte behöva tänka själv. Ny omröstning i marginalen inom kort med andra ord.


Och vad har vi här då? Mörkt blå jelly med glitter i grönt och blått samt större hexagonala silverglitter om mitt öga inte bedrar mig. Sagolikt vackert och kvalar med lätthet in på glittertoppen.


Tre lager av Pahlish och lackningen gick som en dröm. Jag hade kunnat nöja mig med två lager, men grundfärgen djupnar lite med varje lager så jag öste på. Det är lite tjockt men på inga sätt svårt att lacka med. Det enda jag är lite ledsen över är att det inte var fler hexglitter för nu tycker jag det är lite väl glest med sådana. Och så värst silvriga ser ju inget av dem ut att vara eftersom de blir färgade av basen. Gör det något? Hell to the no - jag älskar det här!
Självklart älskar det överlack, men jag nöjer mig med två lager topplack trots att jag känner att det inte är helt glasslätt.


Matchningsproblem de luxe idag. Tills jag hittade den här lilla pinen som jag köpte för massa år sedan. Ska föreställa en vattendroppe och pengarna jag köpte den för skulle gå till något vattenprojekt så att fler människor kunde få tillgång till rent dricksvatten.

Betyg 5/5

Dagens blå deltagare. Har jag missat dig så kommentera så länkar jag senare.

Sminkan brukar kunna vara med mer än en gång, men just nu hittar jag ett OPI.
Lindas nailorama har himmelsblå Depend.
Colour it har en liten Orly på sig idag.
Lacky corner har letat fram ett China glaze.
Nailtastic bär Orly som kommer i handeln om en dryg månad.
Nail Lacqure Love har OPI idag. Och trallar på "rätt" låt.
Nagelmania har Traderafyndat ett NailGirls.
Anna-Cee kör på en riktigt läcker blå nail art.
Little Miss Nailpolish har blått från italienska märket Pupa.
Sleepy Elin har ett av mina favoritlack från China glaze.
Laqlust har också indie idag, Glitzology.
Claws in colour har störtsnyggt glitter från OPI.
Vacker & underbar har ett störtsnyggt flakelack från Deborah Lippmann.
Tasty tips har en multikrom snygging från Nubar.
Sminkan slår till igen med indie i form av Smitten polish...
...och Sminkan igen med Depend.
Och Sminkan igen med en jämförelse av två versioner av Train Underwater.
Beauty by M visar en goding från H&M.
Fialand bjuder på en jellymacka med Depend och China glaze.
Nagelfeber bär IsaDora idag.
Nailmanic muntrar upp sig med en blå snygging från Essie.
Skimmerskuggan kör med IsaDora både en och två gånger.
Jennys jox stämplar moln på ett Orly.
My nail polish online bidrar med mer blå nagelkonst.
Nageldraken har till och med blå blommor idag, på ett Orly.
Colourize me bidrar med IsaDora.

60 kommentarer:

  1. Snyggt....jättesnyggt! :-)

    SvaraRadera
  2. Alltså!!!
    Blå måndag är "livsfarligt" att läsa ;)
    Listan på lack i önskelistan ökar om jag säger så!!
    Gillar dagens lack MYCKET!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Det är ganska farligt att läsa lackbloggar överlag tycker jag. Det här är Sminkans "fel". :)

      Radera
    2. Bara så du vet är "mitt" Train Underwater inte samma. Jag ska visa en jämförelse för jag fick hem den nya versionen för en månad sedan eller så. Har inte orkat lägga ut bilderna.

      Den nya är också vacker så det är inget dåligt köp. :D

      Radera
    3. Hej igen.....nu visar det faktiskt sig så att jag visst oxå är med på "blå måndag" :)

      Radera
  3. Åh, så fint. Jag har velat ha det här lacket länge men inte skaffat det än.

    Jag är med som vanligt med ett OPI. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Störtsnyggt är det till och med. :)

      Radera
  4. Men guuud så snyggt. :-)
    Jag såg att du redan upptäckt att jag är med...:-)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft en lång dag. I morgon blir längre. ;)

      Radera
  5. Vad glad jag är att jag beställde detta igår, jättefina bilder :)

    Jag är med idag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir ju knappast deppig av den här skönheten. :)

      Radera
  6. Ursnyggt!! Dreggelvarning på detta!! ;)
    Jag är också med idag med en italiensk skönhet :)
    Nu ska jag rösta ;)

    SvaraRadera
  7. Åh, när jag nån gång ska beställa Pahlish-lack så ska jag absolut beställa Train Underwater! Så vackert!
    Jag är självklart med idag och visar faktiskt ett lack som har många gemensamma nämnare med ditt. Mörk blå jelly med silerglitter. Skyscraper från China Glaze alltså :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skyscraper är ju bara SÅ snyggt. :)

      Radera
  8. Jag är med! :) Och vad snyggt detta är... 5 Pahlish-lack är på väg hem till mig efter erbjudandet om frakfritt igår. Dock inte detta :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, vilken miss. :/ Fast Pahlish är ju överlag rätt så skitsnygga. ;)

      Radera
  9. Blått glitter kan aldrig gå fel. Så snyggt. Jag är med idag med my preciousssss. :)

    SvaraRadera
  10. Väldigt snyggt!
    Själv har jag en favorit i repris idag =)

    SvaraRadera
  11. Instämmer! Vackert, kunde varit lite fler stora hexor ;)
    Jag tror nästan att hexagonerna är blågröna, tyckte iaf det såg så ut när jag bar det...?

    Jag är med idag, hoppas iaf att du godkänner Peacock Feathers..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått för mig att de är silvriga, men det kan ju bero på basen. Eller så ser jag fel. Eller så är det både ock. :)

      Radera
  12. Jag är så klart med flera gånger om... Jag skäms nästan. Om jag får dricka lite kaffe kanske jag till och med får ut jämförelsen mellan gamla och nya Train Underwater. Det finns ju bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker bara det är jätteroligt att du hittills har tre platser på listan. Länkar gärna en gång till. :)

      Radera
    2. Fast du måste inte länka varje gång, det är inte för att du ska få karpaltunnelbesvär jag kastar ut blått i parti och minut utan bara för att det är roligt. Och jag har en massa blått att visa.

      Radera
    3. Men jag VILL ju länka! :) Och karpaltunnel känner jag inte av något, ingen fara.

      Radera
  13. Himla snyggt lack! :D
    Idag är jag också med. Med en gammal goding :)

    SvaraRadera
  14. Hur snyggt som helst!!! Även jag visar blå/silver-glittrigt den här veckan, fast i form av en jellymacka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blått och glitter är alltid rätt. :)

      Radera
  15. Vilken skönhet.. Jag är också med idag :)

    SvaraRadera
  16. Jättesnyggt!
    Jag hade inget blått lack till idag tyvärr. Men jag tänkte på det iaf och valde det multikroma med mest blå toner jag som kunde hitta i arkivet :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du valde något fint i varje fall. :)

      Radera
  17. Skitsnyggt! Det här gillade jag verkligen, speciellt hur man skymtar det gröna i allt det blå :D
    Jag är med på Blå Måndag i vanlig ordning :)

    SvaraRadera
  18. Åh, det var verkligen sagolikt vackert det lacket! Riktigt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så himla nöjd! Och tack. :)

      Radera
  19. Åh vilket härligt lack! De där jellyglitterblå känns verkligen vinter tycker jag :-D Idag är jag också med...trots en inte helt lyckad lackning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinter? Jag tänker sommar och snorkling. Inte för att jag gör sådant eftersom det är superläskigt att ha huvudet under vatten.

      Radera
  20. Vilket underbart lack! Jag älskar Pahlish lacken!
    Jag är med idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt första Pahlish faktiskt. Mycket nöjd. :)

      Radera
  21. Jag är med för första gången idag!

    SvaraRadera
  22. Åh jäklar vad många som är med! Du får lägga till mig med förstår du, för jag ploppar in såhär på slutet!

    Jag har haft lite hatkärlek mot Pahlish. Jag har inte kunnat avgöra på riktigt om jag gillar lacken eller inte. Men nu tror jag att jag har bestämt mig för att jag gillar det. Det ser åtminstone fantastiskt ut på dig!

    SvaraRadera
  23. Och pinen var för övrigt skitfin. Allt blir så mycket finare när det har med välgörenhet att göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hinner ju gå och lägga mig, men nu kommer länken i varje fall. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!