Sidor

måndag 11 februari 2013

Pahlish, Train underwater

Indielack idag eftersom ni röstade fram Train underwater från Pahlish som mitt eget bidrag till Blå Måndag. Jag hade högst troligt valt det på egen hand, men det är så skönt att inte behöva tänka själv. Ny omröstning i marginalen inom kort med andra ord.


Och vad har vi här då? Mörkt blå jelly med glitter i grönt och blått samt större hexagonala silverglitter om mitt öga inte bedrar mig. Sagolikt vackert och kvalar med lätthet in på glittertoppen.


Tre lager av Pahlish och lackningen gick som en dröm. Jag hade kunnat nöja mig med två lager, men grundfärgen djupnar lite med varje lager så jag öste på. Det är lite tjockt men på inga sätt svårt att lacka med. Det enda jag är lite ledsen över är att det inte var fler hexglitter för nu tycker jag det är lite väl glest med sådana. Och så värst silvriga ser ju inget av dem ut att vara eftersom de blir färgade av basen. Gör det något? Hell to the no - jag älskar det här!
Självklart älskar det överlack, men jag nöjer mig med två lager topplack trots att jag känner att det inte är helt glasslätt.


Matchningsproblem de luxe idag. Tills jag hittade den här lilla pinen som jag köpte för massa år sedan. Ska föreställa en vattendroppe och pengarna jag köpte den för skulle gå till något vattenprojekt så att fler människor kunde få tillgång till rent dricksvatten.

Betyg 5/5

Dagens blå deltagare. Har jag missat dig så kommentera så länkar jag senare.

Sminkan brukar kunna vara med mer än en gång, men just nu hittar jag ett OPI.
Lindas nailorama har himmelsblå Depend.
Colour it har en liten Orly på sig idag.
Lacky corner har letat fram ett China glaze.
Nailtastic bär Orly som kommer i handeln om en dryg månad.
Nail Lacqure Love har OPI idag. Och trallar på "rätt" låt.
Nagelmania har Traderafyndat ett NailGirls.
Anna-Cee kör på en riktigt läcker blå nail art.
Little Miss Nailpolish har blått från italienska märket Pupa.
Sleepy Elin har ett av mina favoritlack från China glaze.
Laqlust har också indie idag, Glitzology.
Claws in colour har störtsnyggt glitter från OPI.
Vacker & underbar har ett störtsnyggt flakelack från Deborah Lippmann.
Tasty tips har en multikrom snygging från Nubar.
Sminkan slår till igen med indie i form av Smitten polish...
...och Sminkan igen med Depend.
Och Sminkan igen med en jämförelse av två versioner av Train Underwater.
Beauty by M visar en goding från H&M.
Fialand bjuder på en jellymacka med Depend och China glaze.
Nagelfeber bär IsaDora idag.
Nailmanic muntrar upp sig med en blå snygging från Essie.
Skimmerskuggan kör med IsaDora både en och två gånger.
Jennys jox stämplar moln på ett Orly.
My nail polish online bidrar med mer blå nagelkonst.
Nageldraken har till och med blå blommor idag, på ett Orly.
Colourize me bidrar med IsaDora.