tisdag 21 augusti 2012

Zoya, Robyn

Jo jag vet, jag sa att jag skulle visa Cactus Spectrum-kollektion så snart som jag bara kunde. Det är bara det att jag vill göra dem helt rättvisa och för det vill jag ha sol. Och här har det varit molntäcke tjockt som jag vet inte vad i två dagar nu. När man läser om värmerekord i Skåne känns det lite orättvist att man drar på sig tjocktröja, det gör det.

Vi kör kräm idag, så blir det holo för hela slanten sedan. Okej?


Efter mycket vånda (för jag har mycket snyggt jag vill visa upp) föll valet för dagen på ljusblå krämlacket Robyn från Zoya. En väldigt vilsam och vacker blå som jag i vissa ljus kan tycka ser lite turkost ut. Men det är det inte. Det är blått. Som en högsommarhimmel.


Jag målade på tre lager för att få det helt slätt, hade någon liten strimma på någon nagel efter det andra lagret, men om man är lite noggrannare så räcker det nog med två lager. Det tredje gjorde inget extar för färgen utan var bara till för att jämna ut. Inga appliceringsproblem alls. Och så anser jag att ungefär alla som tillverkar penslar till nagellack ska ta ett studiebesök hos dem som gör penslarna till Zoyas flaskor. Bästa!


Lacket heter Robyn och jag råkar ha "Bodytalk pt 3" i cd-hyllan. Med blå bård.

Betyg 4/5

18 kommentarer:

  1. Det där måste ju vara en av de bästa matchningarna nånsin, både namn och färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Behövde ju inte tänka om man säger som så. :)

      Radera
  2. Fin blå, men inte så att jag blir sugen själv. Håller med om att Zoyas penslar är grymma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zoya borde ju vara en förebild.

      Radera
  3. Robyn är ett av mina favoritlack. Superbra att måla med och underbar, underbar färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju bara hålla med. Blå är egentligen inte favoritfärgen på nagellack (även om man kan tro det om man tittar i min samling) men det här gillar jag.

      Radera
  4. Åååh, Robyn! Jag har inte det här lacket än, men det åker med nästa gång jag köper Zoya, det är något som är säkert. Perfekt matchning också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut du ska införliva i samlingen, det är jättrfint!

      Radera
  5. Var riktigt snyggt!!

    SvaraRadera
  6. Det här är ett av mina favoritlack!! Jättesnyggt och såååå bra egenskaper på detta underbara lack! 5/5 från mig! :)

    Å så får ju svenska Robyn lite gratisreklam i världen också! ;)

    Jag har läst att namnet är inspirerat av fågelarten "robin" (dvs rödhaken) vars ägg är precis den här färgen! Om det är sant eller inte vet jag inte, men det skulle ju kunna vara så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan jag mycket väl tänka mig, tanken slog mig faktiskt. Däremot tycker jag nog att rödhakeägg är aningen ljusare. Fast vad vet jag - jag har aldrig sett några på riktigt, bara på bild.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!