söndag 19 augusti 2012

Cactus' Nail Polish, Lithium

Liket lever. Lithium har tyvärr gått hädan och blivit tuggummi hemma hos sin skapare, Cactus. Hon ville skapa 5 lack till sin kommande Spectrum-kollektion, men nu blir det bara 4. Jag hade turen att utnämnas till testperson, så alla lacken bor hemma hos mig och det enda överlevande exemplaret av Lithium återfinns numera i min samling. På samma gång som jag tycker det är trist att det bara finns i min flaska, så är jag glad över att det inte var något av de andra lacken som "dog". Det här råkar jag nämligen veta var Cactus sorgebarn. 


Meningen var att det skulle bli ett ganska så knallrött lack, men pigmentet som införskaffades löste sig inte i basen som det skulle. Resultatet av det blev att det förekommer små korn av olöst pigment i det här lacket, lite som enstaka sandkorn. Det är ju inte heller sådär knalligt rött som det var tänkt, utan mer rosarött med en lätt strykning åt rost. Älskade maken kallade den för rosévinsfärgat och när jag swatchade alla färgerna förra helgen var det det här han satt och studerade mest. Det är ett fascinerande lack, nästan så att det är duokromt och holo på samma gång.


Nu pratar vi holoeffekt ett tag tycker jag. För den går ju inte direkt av för hackor. Jamen kolla bara på mina bilder! Och så tänker ni er att det är ännu bättre på riktigt. Till och med inomhus bakom ett nedrullat jalusi. Bilderna är tagna i den nedåtgående kvällssolen på min altan. Måhända att regnbågarna är scattered, men de är täta, de är många och de är fantastiska.
För övrigt målade jag på två lager. Torkar snabbt på egen hand men jag hade på Poshé ändå.


Säger maken att det är rosévinsfärgat så... Jag skyller viss del av dagens huvudvärk på att det där var gott igår.

Betyg... Jo men jag sätter ett i varje fall, fastän det här inte finns längre. Hade det här kallats ett rött holo hade jag blivit besviken och gett det 2 eller 3/5. Nu tycker jag ändå att det är så pass vackert att det förtjänar 4/5.

Synd. Mycket synd.

14 kommentarer:

  1. Det är fint ändå, även fast det inte blev som det var tänkt att bli. Jag tycker att det är lite köttfärgat? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog kvällssolen som busar lite (eller.. kanske det). Tycker det är rätt så rosa. :)

      Radera
  2. Det blev inte så dumt ändå ^^ Jag har aldrig sett lacken i sol faktiskt, bara under skrivbordslampan i det standardiserade ljuset där jag jämför alla hololack :)
    Men jag hade ju aldrig kommit undan med att kalla det där rött, haha! :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näru - rött är det ICKE. Hade du kallat det rött hade jag nog blivit skitsur på dig. ;)

      Radera
  3. Jag tycker det var finfint, även om det inte var så rött som tänkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Regnbågarna är spektakulära!

      Radera
  4. Tycker också att det blev fint slutresultat, trots färgen inte blev som det var tänkt i början:-D!

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju snygg, fastän att den inte är jätteröd.

      Radera
  5. Jasså, där fick man äntligen se den! Njaej inte riktigt rött. Fast jag gillar Mr Datas färgjämförelse bättre än Nailtastics :) Det kanske är det varma kvällsljuset som spökar. Men holo är alltid holo!

    RIP Lithium.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, rosévin ger kanske trevligare associationer än kött. Färgmässigt i varje fall. :) Sitter allt här och beundrar det nu med.

      Radera
  6. Jag tycker att det är jättefint även om det inte ser ut som planerat, synd att resten gick och dog hemma hos cactus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just idag tycker jag faktiskt att det är ganska så lila. Så ja - det var ju trist att det gick och dog.

      Radera
  7. Jättefin holoeffekt. Synd att det blev tuggummi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt synd. Holot är fantastiskt!

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!