onsdag 15 augusti 2012

Ciaté, Stiletto

Om man har en älskad make, som jag har, och man frågar denne vad man ska måla om naglarna i för färg, och denne älskade make precis har klippt gräsmattan, ja då får man till svar att man ska måla grönt och sedan matcha med den nyklippta gräsmattan. Nu kan ni få gissa vad det är för motiv på sista bilden.

Att det då hade förekommit önskemål om att få se Stiletto gjorde ju inte saken sämre. Stiletto it is! Min första bekantskap med Ciaté Paint Pots. Men jag kommer bara säga Ciaté för orka liksom...


Stiletto är en härligt grön skapelse, så där mitt emellan en kräm och en jelly. Den täcker nästan som en kräm men har ändå jellyns glasblanka finish och känns lite som att få gelégodis på naglarna.
Färgen är en mellangrön skönhet med gul underton. Jag tänker på mossiga stenar och skuggig skog när jag ser det. Och grön Fruxo.


Det täcker med tre tunna lager fast jag ser ju att jag missat en fläck. Jaja, man kan ju inte vara på topp varje dag. Penseln var för övrigt en trevlig bekantskap. Platt men inte för bred, och spänstig. Flaskan upplever jag dock som lite vobblig. Var orolig för fall över vardagsrumsbord, och då hade jag blivit lite sur. Den höll sig dock på rätt köl, men det är ju inte den mest stabila skapelse jag sett.


Klart jag matchade mot den nyklippta gräsmattan! Han ville ju det, min sötnos.

Betyg 4/5

18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mycket bra beskrivet, att jag inte tänkte på det! Lummigt...

      Radera
  2. Väldigt bra färg för att matcha gräsmattan, faktiskt! Snygg var den också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevlig bekantskap, faktiskt.

      Radera
  3. Svar
    1. Visst är det! Jag är galet nöjd. :)

      Radera
  4. Vilken härlig grön färg den hade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar. Känns grönskande på riktigt. :)

      Radera
  5. Det här har stått otestat hos mig i typ två år, fattar inte varför jag inte kommit mig för att testa det. Hittills har mina erfarenheter av Ciaté varit mestadels negativa dock. De flesta lack jag testat från dem har varit odrägligt tjocka och jobbiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte det här var helt okej. Annars kanske lite förtunning kan vara på sin plats, även om jag tycker att det inte ska behövas att man tunnar lacken på egen hand.

      Radera
  6. Vi har precis motsatt syn på Ciaté. Jag har den här i en låda sen flera år men jag orkar inte ens måla med den. avskyr penseln och var helt o-wow-ad av Ciatélacken jag provade. Men färgen är fin. Det var därför jag köpte den en gång...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter bara och garvar nu! :D Är nog tur för nagellacksfabrikörena att man kan tycka så olika. :)

      Radera
  7. Extremt fin färg! Inte direkt unik, men jag vill nog ha en flaska jag också. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej unik är det ju inte, men fin.

      Radera
  8. Fantastiskt vilken fin grön. Jag har börjat få cravings på grönt igen. Jahaja, jag får väl ta och skaffa mig en flaska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt är skönt, eller hur var det nu? :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!