torsdag 16 augusti 2012

Test: Alessandro Pro White Original

Idag hittade äntligen juli månads Glossybox hem till mig. En av de saker som jag anade/visste var med i boxen är Alessandro Pro White Original, ett blåpigmenterat baslack som ska ge intryck av en vitare nagel. Helt och hållet en illusion alltså. Och eftersom mina naglar är aningen (väldigt) missfärgade kastade jag mig över flaskan för att testa.

Här kommer alltså mina nakna naglar. Känsliga tittare varnas.

Före

Efter
Någon skillnad? Nej. Det är ju inte det. Men som baslack kan det väl duga.

Jag har tyvärr inga prisuppgifter på det här, för i min box saknades all sådan information. Jag vet inte heller var man kan köpa det, men med tanke på dess uteblivna effekt gör det kanske inte så mycket.

Betyg 1/5. Helt okej som baslack, men ingenting att förvänta sig något extra av.

8 kommentarer:

  1. Oj, är det så de ser ut. Jag tror faktiskt inte att jag sett dem tidigare trots att vi känt varandra så länge. Detta känns nästan lite ... intimt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast du har ju i varje fall set mig med baddräkt. Och jag målade ju inte naglarna på det här sättet innan 2009. :)

      Radera
  2. Alltid trevligt att se nakna naglar, känner att man har samma fina missfärgade.
    Jag testade också detta lack men mina blev inte bara "blekta", de såg ljusblå ut. Testade lacket som bas men sämsta någonsin, efter någon timme lossade färgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha. Får se hur länge det jag har sitter kvar då. Spännande!

      Radera
  3. På mig funkade det faktiskt. Naglarna blev vitare, kunde till och med ha OPI care to danse? Utan fransk manikyr under.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkade inte alls på mig. De blev bara blankare. Synd för jag hade hoppats på något här.

      Radera
  4. Jag tycker att det inte ser så tokigt ut på bilden, men trist om du inte tycker att det funkar. Resten av Alessandros sortiment är toppen. Jag har ett helt gäng lack som jag köpt i Tyskland och Österrike.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ingen skillnad alls, beror nog mest på olika vinklar på bilderna. Men jag tycker det var trevligt att lacka med.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!