onsdag 22 februari 2012

China glaze, Sunshine pop

När gårdagens vackra vårväder bara är ett minne blott, får man väl dra till med att lägga lite solsken på naglarna istället. Med andra ord - Sunshine pop från China glaze vårkollektion Electro pop


Nu är ju jag svag för gula lack så det kanske inte direkt krävs studielån för att lista ut att jag gillar det här. Färgen är helt underbart, knalligt gult. Men jag hade gillat det ännu mer om det hade varit ett krämlack, jag är inte helt förtjust i skimret som jag uppfattar som ganska så pärlemorigt. Penseldragens syns mer på bilderna är på riktigt, men visst finns de där.


Som sig bör med gula lack så är det som att lacka med något slemmigt. Jag tänker, som nästan alltid, på att det är som att lacka med snor. Det är ganska tjockt och segt och stört omöjligt att måla tunna lager med. Dessutom krävs det sina lager för att det ska bli jämnt. Jag har tre här, trots att det är så tjockt, men ändå känner jag att det kanske kunde ha behövts ett till. Och eftersom det är så tjockt så blir det lite vallar och elände. Och ett katthår i lillfingret, om ni undrar vad f*n jag har gjort.


Som ni ser så regnar det idag, men jag har i varje fall en gul orkidé jag kan visa upp. Lacket är ju bra mycket knalligare än blomman, men den är ju så vacker så jag visar upp den ändå. Och på tal om gula blommor så börjar Vintergäcken titta upp vid husknuten här hemma. Det gör absolut ingenting - jag vill ha vår. Nu!

Betyg 3/5

12 kommentarer:

  1. Jag tycker också om gula cremelack bättre än gula skimmerlack. Och jag bestämde mig för att jag inte skulle skaffa det här. Fast färgen är ju härlig, och det såg väldigt trevligt ut på dina bilder... ååå, veligt >.<

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper allt gult jag ser. Tänker inte ens. ;)

      Radera
  2. Den ser ju so vacker ut! Jag vill nog ha den, trots den snoriga formulan ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man bara beredd på att det är snorigt så brukar det vara okej. :)

      Radera
  3. Jag tror inte jag skulle gilla skimret men jag vill ändå ha det för skimrets skull. Det skiljer ut den från mängden. Men jag har inte beställt den än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade ju helt klart varit bättre som ett krämlack, men jag tar vad jag kan få. Bara det är gult så... :)

      Radera
  4. Jättefint! Jag gillar både färgen och skimret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gult är alltid fint. Tycker jag dårå. :)

      Radera
  5. Jag tycker det ser underbart ut! Jag väntar med att testa min flaska till något speciellt tillfälle, kanske ända till påsk. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inte riktigt hålla mig... ;)

      Radera
  6. Känns som det kommer bli tå-lack för mig i sommar, det här. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore inte så pjoskigt. Kan väl dock förvarna om att det färgade av sig som tusan på mina naglar.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!