Sidor

onsdag 24 augusti 2011

Top Shop, Galactic

Jag hade tänkt vänta lite med att lägga in det här lacket, det kommer en bil om några timmar, men så var jag inne på Topshops sida och såg alla nagellack som INTE fanns sist jag tittade efter. Oh my! Jag vill ha typ allihop! Jädra plånbok att vara tom!


Det här är i varje fall det andra av de två lack min älskade svägerska hade med sig till mig senaste gången hon var i England. Hoppas hon ska dit igen snart... Eller att jag får ett jobb så jag kan åka dit själv. Vore trevligt.

Ojsan - gled ifrån ämnet igen. Galactic som jag pryder mina naglar med just nu är ett vackert mörkgrått lack med skimmer. Det är så mörkt att det nästan är svart och skimrar i silver, men hintar även om blått och grönt. Eller så kan man låtsas att det bara är lacket som är attans så blankt.

Ett nagellack som detta, direktimporterat som det är från mitt favoritland, måste bara matchas med ett av mina favoritteer. Jag är svag för Earl Grey och dricker minst en kopp om dagen. Jag ska inte påstå att jag provat jättemånga olika fabrikat, men av de jag provat är Liptons godast. Och det ska vara te i lösvikt - inte tepåse. För i tepåsen ligger det puder som blivit över från tillverkningen av det riktiga teet. Dessutom är det bättre ur miljösynpunkt att inte använda tepåsar. Teklämma eller att brygga direkt i kannan är det som gäller för att få det godaste teet. Hur man stavar till te har jag redan gjort ett inlägg om som kan läsas här.

Betyg på lacket då? 3/5