Sidor

måndag 25 juli 2011

Nfu Oh #52

Så - jag torkar tårarna efter den tysta minuten och bloggar upp min senaste manikyr.

Nfu Oh #52 har jag visat förut, då med Blue från H&M som bas. Här får det agera på egen hand. Måste ju säga att jag gillade det bättre med Blue under, men det är ändå fint och som vanligt - ingen av mina bilder visar verkligheten.


#52 är ett blurple jellylack med massor av grönt glitter i alla upptänkliga storlekar. Från minsta lilla mikroglitter till stora flakes. Jag hade gärna sett att basen hade varit mer blå än lila, men man kan inte få allt. Jag fick måla 3 lager för att få den så här blå. Jag vet att det är VNL, men det stör mig inte ett dugg.

Försökte få lika olika ljus på bilderna, dels direkt sol samt mer skugga. Allt är naturligt ljus dock, inga glödlampor eller blixtar här inte.

Trots att det är så proppat med glitter så är det gröna inte väldigt iögonenfallande. Det ska ju vara opaliserande flakes så det "gömmer" sig gärna i den blålila basen. Ibland ser det bara blurple ut, men så viftar jag till lite med handen och de gröna flasharna blir tydliga.

I ett desperat försök att få fram det gröna matchar jag här med ett av mina favorithalsband, inhandlat på stans bästa antikaffär (Kavalkad ) för en massa år sedan. Jag använder det inte jätteofta, men jag älskar det.

Betyg 3/5. Med blå bas var det däremot en 4:a. Vill ha mer djup i basfärgen känner jag.

Idag fick lilla E välja lack. Borde man ju ha kunnat räkna ut med lilltån att hon skulle välja ett av Nfu Oh-lacken. Flaskorna ser ju ut som något man kan leka med och är man en (snart) 8-årig liten prinsesstjej så är flaskan i sig något av det finaste man kan tänka sig.