Sidor

lördag 23 juli 2011

Misa, Krystal water

Känner mig inte direkt upplagd för att blogga om ytliga ting som nagellack en dag som idag, men jag kan väl ändå nämna Krytal water från Misa som jag prytt tassarna med idag. Man kan ju tycka att jag borde ha varit smart nog att fota detta lack ute i solen, där jag har spenderat större delen av dagen,men se så långt tänkte inte jag. Bilderna är därför tagna hemma under glödlampan. Och som ni kanske ser är jag besviken på det här.


För det första - ack så tydlig VNL trots 3 lager lack. Det störde mig i och för sig inte överdrivet mycket. Men det som ser ut som tip wear stör mig enormt! Jag har nämligen idag varit ute på landet och gjort precis ingenting. Nada. Nothing. Rien. Så antingen har lacket krympt på nageln eller så får man tip wear bara av att bläddra i en bok och det är ju i så fall riktigt jädra kass hållbarhet.

Färgen gör mig inte heller direkt darrig av lycka. Påminner mig en del om Blue iguana från China glaze, men här är det bara silverglitter och inga flashar i andra färger. Jag upplever också att BI är mörkare. Det här är mer trollsländevingeblå vilket är vackert, men jag ville ha mer liksom.

Krystal water och därför lite kristaller och glaspärlor att matcha med. Halsbandet kommer från mitt förra jobb och jag har ett i grönt också.

Betyg 3/5

Lacket valde älskade maken för han tyckte det var fint. Sedan såg han att jag hade röd klänning på mig och funderade på att byta färg tills vi båda kom på att röd klänning + blått lack + vita ben kunde bli min egen lilla hyllning till offren i Norge.