Sidor

måndag 27 juni 2011

China glaze, Señorita Bonita

Lite mer sommaren 2011 och Island escape från China glaze. Här det lila Señorita Bonita. Ett mellanlila lack med dragning åt rött och med skimmer i rosa och rött. Inte så värstans märkvärdigt faktiskt, men fint.




Det ser ganska dovt lila ut på mina bilder, men det är mycket klarare och rödare lila i verkligheten. Jag är inte så bra att fotografera helt enkelt. Skimret syns knappast alls på bilderna, men på riktigt är framför allt det rosa skimret framträdande. Det röda får man titta lite extra efter.

Den här gången målade jag på tre lager lack. Kanske inte för att det behövdes direkt. Efter att vänster pekfingernagel förlorade kampen mot en Globalkniv i fredags, har jag kortat ner alla naglarna, så jag har igen fri kant att tala om. Jag målade på tre bara för att det var det jag gjorde när jag lackade stora J:s naglar i det här lacket till hennes student. Den ungen har en nagelkvalitet att vara avundsjuk på! Långa som rackarns blir hennes naglar. Jobbigt för mig att hon nästan aldrig vill lacka dem. Jag skulle kunna ha så kul, så kul.

Nåväl, nu fladdrade jag iväg i tankarna. Ett betyg ska det ha också...
3/5. Det är fint, men inte breathtaking. Hade det röda skimret varit tydligare skulle betyget blivit högre.