Sidor

lördag 25 juni 2011

China glaze, Blue iguana

Fortsätter med China glaze sommaren 2011 och deras Island escape-lack. Här kommer underbart blå "Blue iguana", ett lack jag är larvigt förtjust i. Det har ett sådant djup på naglarna att man nästan kan drunkna i det. Skimret är helt fantastiskt och det är en aning duokromt i lila, vilket syns bäst på den översta bilden. Den är inte lika in your face duokrom som vissa andra lack, utan mer subtil, som en liten extra godsak i godispåsen man trodde var tom. Sagolik - helt enkelt.




Min fina blå scarf som jag fått av älskade maken. Jag som aldrig brukar gilla blått i kläder föll handlöst för denna lilla tygtrasa. Har du tur finns den kvar på H&M för en billig peng.

Passar fint att matcha mot min födelsedagspresent från Perny och Penko också. Är man töntigt förtjust i "Doctor Who" så är ett par salt- och pepparkar i form av Tardis en utmärkt gåva. I love them! Ungefär lika mycket som lacket.

Ska jag säga något negativt om "Blue iguana" så är det att det är rätt så skirt. Jag har målat på, för mig ovanliga fyra lager lack, för att få fram det här djupet, och det är inte utan att jag nästan tycker det hade kunnat passa med ett lager till. Men det finns ju gränser för vad man orkar med dagen efter midsommarafton...

Betyg 5/5 får den ändå, trots sin skirhet, för jag tror baske mig i min lilla låda att det här är ett av de vackraste blå lacken jag har i min samling. Det är bara så underbart!

Återigen fick älskade maken välja. För han är söt.