Sidor

fredag 3 juli 2015

IsaDora, Bird of paradise + Models Own, ?

När man har en vän som har bokrelease för sin andra bok, och man råkar veta att den har ett eldigt omslag, så vill man kanske ah eldiga naglar. När man också hittar ett tidigare ovisat knallorange lack så är det bara att köra.


Bird of paradise från IsaDora är en riktigt knalligt orange crellylack. Det är ungefär lika blankt utan topplack som det är på mina bilder där det är topplack på.
För att frammana lite flammor tänkte jag använda mig av ett flakielack i svagt orange ton och det här lacket avskydde jag.


Varför avskydde jag det? Jo - för på de två naglarna jag orkade bemöda mig med det så krävdes det två lager för att få upp så här lite flakes. Dessutom ramlade penseln ur skaftet.
Bird of paradise väger dock upp det med sina tre tunna och lättlackade lager. Jag förlät till och med den breda penseln här.


Och jag matchar såklart med boken som var förebilden till manikyren. Det här är andra delen i Alvhilda-trilogin men undertiteln "Lidandet". Författare är Pernilla Lindgren, en av mina BFF. Boken går att köpa här eller här.

Betyg IsaDora 5/5, Models Own 1/5

When my BFF Pernilla had the release of her second novel I wanted to match the cover of the book that I knew would have a fire theme. I therefore used the crelly polish Bird of paradise as a base and tried to make flames with a flake polish from Models Own. And as much as I loved the IsaDora polish I hated the Models Own one. On the two nails I could be bothered it took two caots to get hardly any flakes. And the brush fell out!
Bird of paradise was a lot easier to use, three thin coats that dried quickly and a lovely shade of really vibrant orange.