torsdag 19 februari 2015

Smitten polish, Nimbus

Om man under lackningens gång sitter och mumlar att man redan har en plats på årets topp 20 reserverad, då vet man att man har en skönhet på naglarna.


Nimbus har varit en lemming för mig ett tag så jag är självklart glad att det var precis så vackert som jag hade fått för mig. Ljusaste ljusgrå, så där nästanvitt, med underbart mjukt holoskimmer. Holot syns mycket bättre irl än på mina bilder, såklart.


Det här är tre väldigt lättlackade och snabbtorkade lager av Nimbus, Smitten när de är som bäst helt enkelt.


Eftersom mina tankar drogs till solskimmer på snö så låg det nära till hands att matcha med snötäcket i trädgården. Det är nästan borta nu en vecka senare.

Betyg 5/5

Nimbus from Smitten polish has been a lemming of mine for a while so I am so so so happy it lived up to the hype I put on it.
This is such a light grey it almost turns white, and with a lot of holo shimmer in it, way more than my pictures show. Since it's such a light colour I used three coats. It's easy to apply and it dried quickly.
I was thinking about sun on snow when I painted it on and therefore I matched it with the snow in our garden. The snow is almost gone now, a week later.

16 kommentarer:

  1. Jättefint! Blir mer och mer förtjust i den här sortens diskretblingiga lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lika diskret irl, men det hoppar ju inte direkt upp och slår en på käften heller. :D

      Radera
  2. Sååå kul när man får tag på en lemming!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar känsla. Sedan ska man bara våga lacka med dem också. :D Min värsta lemming är Nerlaquers Don't blink, men den kan jag nog glömma.

      Radera
  3. Förtjusande vackert =) Låter nästan som något för mig att ha när jag känner mig lite alvisk =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle passa ypperligt för lite alvisk känsla. :D

      Radera
  4. This is really lovely, I like it a lot :-)

    SvaraRadera
  5. Otroligt fint!!! Det där vill jag ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det min förkärlek för nästanvita som banade vägen. Välkommen ner i träsket. :D

      Radera
  6. Svar
    1. Så underbart ljust grå att man nästan blir lite tårögd. :D

      Radera
  7. Svar
    1. Hon kan blanda till fina lack, Noelie. :D

      Radera
  8. Superfint, lite dumt att jag inte införskaffat det själv bara... vill ha! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än är det inte försent. Tror jag...?

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!