måndag 26 januari 2015

Orly, Smoked out

På mina naglar just nu - men så snart jag har skrivit klart det här åker det av för det är ack så slitet - Smoked out från Orlys höstkollektion för 2014. 


Om det här är gôrsnyggt? Ja. I en ganska mörk bas av okänd färg, jag vill säga svärtad teal här men det kan vara ögat/glittret som luras lite, simmar det runt glassflecks i guldigt gröna nyanser. Sammantaget blir det en tealfärgad manikyr med gröna skiftningar och det här är ett ooh aah-lack å min ära.


Galet bra täckning, är man noggrann kommer man undan med ett lager, jag har två. Det torkar matt och fort och även om det också var snyggt så föredrar jag mina manikyrer blanka och drog på ett lager Seche vite. Mer behöver man inte för det här är slätt även på egen hand och jag misstänker att det är meningen att man ska kunna bära det matt, vilket jag alltså inte ville.


Och vad sjutton matchar man det här med då? Vingummin tydligen. Om man mixar de svarta och de gröna så påminner de om det här lacket. Kanske. Om man kisar. Inte alls.

Betyg 5/5

On my nails right now, but I will take it off as soon as I've published this because it's really worn right now, Smoked out from Orlys fall collection 2014.
This is a dark base, almost black, with golflecks in golden greens wich gives the polish an overall teal hue. It's stunning to be honest. This is two coats that dry quickly and matte so my guess is that it can be worn that way but I put on shiny top coat as I prefer it that way. 
Matching with black and green friutgums. If you mix them maybe the will remind you of the polish. Or maybe not.

18 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt lack =) Och teal-färgen kommer fram tack vare de svarta vingummina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckades min matchning trots allt? Yes! *fistpump*

      Radera
  2. Men du, det där var ju kanonfint! Blir sugen på att skaffa mer Orly lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Satt kanske möjligen och kved lite när jag målade med det här. På ett bra sätt. :D

      Radera
  3. Jättesnyggt! Längesedan jag använde något från Orly faktiskt, måste ändras på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt att hålla mig från Orly när jag shoppar från utomlands. Finns alltid något snyggt att stoppa ner i kundkorgen.

      Radera
  4. I do like this one a lot and I want to eat the fruit gums too ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. You can have them , I prefer the red ones. :D

      Radera
  5. Riktigt, riktigt tjusigt lack! Men så är det ju mörkt och gröntonat också, det behövs inte mycket mer för att jag ska bli förtjust. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man inte så stora krav. Kan vara så att jag känner igen mig. :D

      Radera
  6. Svar
    1. Det är ju dessutom ungefär en miljard gånger snyggare irl. Eller så. :D

      Radera
  7. Ser riktigt snyggt ut! Har väldigt få Orly i samlingen bara för att de envisas med att vara lite "svåra" att få tag på för att vara ett vanligt märke. Av bara farten och enkelheten så är det lättare att jag köper china glaze, color club och OPI.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog köpt nästan alla mina Orly från Nailsupplies eller Ebay. Synd att de ska vara så svåra att få tag på på lite närmare håll. :/

      Radera
  8. Ååh vilket vackert lack! Är säkert ännu finare ute i solen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan du haja! *nickar så huvudet nästan trillar av*

      Radera
  9. Ojojoj så fint! Detta lacket har jag helt missat, men nu blir jag sugen på att leta upp ett exemplar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad säger man. Det har väl hänt att jag har plockat fram flaskan och suttit och beundrat det, det har det. :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!