lördag 17 januari 2015

Gina Tricot, Green dust

Känner mig fåordig idag, så vi tittar väl på nagellack istället för att jag tjattrar? Ja det gör vi.


Green dust från Gina Tricot är ett avokadoskalsgrönt lack med aningen ljusare grönt skimmer. Inget unikt alls, men väldigt fint.


Det här är tre lättmålade lager, torkade ganska snabbt.


Klart jag har absinthehandkrämen från Body Shop. Inte för att den innehåller absint direkt så jag är lite sur på att de påstår att den innehåller "absintextrakt". Absint är en spritdryck som innehåller destillat av örter, bland annat malört och det är just malört som förekommer i den här handkrämen. Men det heter wormwood på engelska så det lät väl tuffare med absinthe eller något.

Betyg 3/5

Green dust is an shimmery avocadopeel green. Not unique but really nice. This is three coats, easy to apply and fairly quick to dry.
As an absinthe lover ofcourse I have the absinthe hand lotion from The Body Shop. It doesn't contain any absinthe though and it pisses me off a bit that they make you belivie it does. Absinthe is a liqour that contains distillates of herbs, among those wormwood which is what is in this series of hand products. 

10 kommentarer:

  1. Det måste vara malörts-extraktet och chansen att ge produkten en häftig grön färg, för visst doftar det gott men inte absinth.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Luktar absint cirka inget alls. Malört däremot...

      Radera
  2. It's a nice polish and I like this kinda green :-)

    I've only ever tried the Christmas edition hand lotions from TBS and like them. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. They are really good and perfect to carry around in the bag when you're out and about.

      Radera
  3. Fint lack, måste testa några Gina lack snart. Och den där handkrämen har jag också. Luktar lite starkt tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan väl säga som så att jag aldrig använder den innan sängdags, då föredrar jag något med lite mindre klös i doften.

      Radera
  4. Väldigt fint! Har inte testat något från Gina ännu, måste nog ta och ändra på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa är riktigt fina, man kan hitta små pärlor ibland.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!