tisdag 17 december 2013

Cactus' nail polish, The perfect blue

När Cactus fortfarande bloggade kunde vi följa hennes jakt på det perfekta blå lacket. Tydligen så lyckades hon inte så bra i just den jakten och fick skaka ihop ett eget, som jag har fått den stora glädjen att få en egen flaska av. Hur nära perfekt det är vet jag inte, men eftersom det heter The perfect blue låter det mig ana att hon är nöjd.


Blått är det onekligen. Herrejösses! Jag förväntade mig att mina naglar skulle vara illblå när jag tog bort det här, men det var ingen fara alls.
Det ser lite ljusare ut på mina bilder än vad det är i verkligheten, faktiskt är det så pass mörkt på riktigt att det är svårt att läsa etiketten på flaskan. Kameran fick fnatt och visste inte vad den skulle ta sig till helt enkelt.
Reservoarpennebläcksblått skulle jag vilja kalla det. Det är alltså inte riktigt så kornblått som det ser ut på mina bilder, mörka till det ett gäng nyanser så kommer ni närmare sanningen.


Det är en jelly och om jag inte minns fel slutade det på fyra lager innan jag var nöjd. Det torkade lite vinylmatt men när man ändå lägger på Seche vite för torktiden så blir det så här blankt och trevligt.


Omöjligt att matcha med annat än en midnattsblå himmel. Tur att jag har en på ett av mina bokmärken. Det här med bilder på månens faser ligger i den bok jag läser just nu.

Sätter inget betyg på det här eftersom det inte går att hitta ute i affärerna. Men jag gillar. Mycket.

8 kommentarer:

  1. Roligt att du gillade det :)
    De är helt himla hopplösa att fota sånna här blå lack! Det är därför jag köpt säkert 8 stycken "fel" blå i jakten på det perfekta, lurad av swatchbilder av lack som heller inte gått att fota :p Men i verkligheten är det det perfekta blå ^^ Dock är pigmentet überjobbigt att arbeta med (och går bara att få jellylack av) så det kommer aldrig bli nån massproduktion av det, två flaskor fick räcka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skakade du så du fick ont i armen? :)
      Förstår att det var svårt att hitta ett sådant blått lack för det här är unikt i min samling i varje fall.

      Radera
  2. Det är verkligen galet tjusigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att det inte kan ha varit lätt att hitta det i butik. Det är galet blått och galet snyggt. :)

      Radera
  3. Svar
    1. Visst är det! Hon vet vad hon vill ha, den kära Cactusen. :)

      Radera
  4. Riktigt läckert :) Börjar gilla blått mer och mer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blått är fint, men för mig är det ingen favorit trots mängden blå lack/inlägg. Min favorit är faktiskt rött. Eller gult. Eller orange. Eller...

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!