måndag 8 juli 2013

Nails inc, Cambridge terrace

Efter en dryg vecka med korallrosa/orange lack så ville jag ha något helt annat. Och eftersom jag är lite rädd för att testa mitt Baker street från Nails inc (för tänk om jag blir besviken) så föll valet i stället på silverlacket Cambridge terrace från samma märke.


Det här har jag inte köpt själv. Det kom i en Glossybox och man kan väl säga som så att jag inte direkt jublade över färgen jag fick. Frostigt silver är inte riktigt min grej. Det satt inte på ett dygn ens en gång eftersom jag inte direkt trivdes i det. Ska det vara silver kan det gärna få vara lite mindre glittrigt. Ser mest ut som aluminiumfolie.


Två lager. Lättlackat. Såg kanske en och annan bald spot senare så ett tredje lager eller lite mer noggrannhet  hade inte skadat. Penseldrag i massor så klart.


Matchar inte med aluminiumfolie utan med det här halsbandet i form av en nyckel. Nyckeln fick jag som extragåva när jag köpte ett par örhängen på Etsy, kedjan hade jag själv.

Betyg 2/5

14 kommentarer:

  1. Nej, det här var inte min grej. Hade det varit mindre glittriga hade jag antagligen gillat det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska det vara silver så ska man inte spraka som en discokula. Föredrar dem lite mattare, som Excalibur från A England till exempel.

      Radera
  2. Det där är exakt min grej däremot. Jag undviker guld och älskar silver. Så jag trycker på GILLA knappen (var nu den är)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill du ha det? Skicka din adress bara. Vi kan ju kalla det ett byte. ;)

      Radera
  3. Här ser jag hur jag har ändrat min smak, jag tycker det är fint, men när jag också fick det i min Glossybox tyckte jag det var skitsnyggt, men nu tycker jag det är ok. Har fastnat för mer färg nu och då väljer jag bort såna här färger. Det gör du också vad jag förstår.
    Ha det så skönt vid ert poolhäng nu. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar glitter på annat sätt. Egentligen har jag inget emot metaller men det här kändes bara fel.

      Radera
  4. Jag gillade just att det såg ut som aluminiumfolie:)

    SvaraRadera
  5. Gillar namnet, men lacket är ingen favorit direkt.
    Testa Baker Street nu! Jag lovar att du inte blir besviken!! Det vann mitt koboltblålacktest iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag är RÄDD! *darrar i soffhörnet* ;)

      Radera
  6. Jag gillar silverfoil, även fast jag inte direkt känner att jag behöver fler av dem. Jag har så jag klarar mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett och det känns som ett för mycket just nu. ;)

      Radera
  7. Wow vad fint! Jag gillar att det är så metalliskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl en himla tur att man tycker olika, eller visst. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!