onsdag 3 juli 2013

Deborah Lippmann, Ruby red slippers

Ännu ett Deborah Lippmann jag känner mig besviken på. Det är inte alls så fint som jag vill att det ska vara. Inte på egen hand i varje fall. Gissar återigen att det här skulle behövt svarta underkläder.


Ruby red slippers har samma blaskigt svarta jellybas som i Cleopatra in New York, men i det här simmar det röda glitter i olika storlekar. Skulle kunna vara hur vackert som helst men är inte det.


Fyra lager har jag här. Fyra! Lagom med glitter dock, blev inte alls kluster på samma sätt som jag upplevde i CINY. Ovanpå detta två lager topplack men det hade behövts fler. Nu satt det här inte på en dag ens en gång så jag nöjde mig med två lager Seche vite. Krympte det? Så in i bänken! Superirriterande!


Inga rubinröda tofflor men väl ett par strumpor. Har Lilla E på sig ett par svarta strumpor med mönster av röda rosetter när jag bär ett sådant här lack, så är det bara att sträck fram foten och låta mamma fotografera. Hon gnällde lite över sitt öde.

Betyg 2/5

16 kommentarer:

  1. Jobbigt med så många lager :/

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog ändå att det är rätt fint, faktiskt! Fast det hade varit snyggare om det röda glittret var lite klatchigare.
    Stackars barn som fick sin fot kidnappad... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja GUD så jag plågar henne. Någon borde ringa BRIS. ;)

      Radera
  3. Det är ju fint och så, men DL lacken lockar inte mig det minsta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir mest besviken jag. Har högst troligt skaffat mina sista DL.

      Radera
  4. Jag tycker det ser supersnyggt ut på bilderna men förstår känslan när det blir för många lager. Jag är lite sugen på att testa NYX variant av detta, billigt och kanske kräver den underkläder den med, men är för förälskad i svart jelly och rött glitter för att avstå. XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte det var härligt "synthigt" i flaskan, men den känslan gick ju över.

      Radera
  5. Helt plötsligt känner jag inte alls för att testa min flaska trots att jag tidigare sett fram emot den så mycket att jag inte vågat testa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo gör det, men lägg den över svart. :)

      Radera
  6. Testa den med ett svart lack som bas. Då kommer all glitter verkligen fram och det blir riktigt snyggt!! Jag använder det ofta så, :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lova. Så lätt ger jag inte upp. :)

      Radera
  7. Jag tror också på att lägga det ovanpå ett svart krämlack, då blir det nog jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan knappast bli sämre. Eller jo - det kan det.

      Radera
  8. Prova över mörkrött istället för svart. Jag älskar det här lacket passionerat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju att du gör det och det var delvis därför jag var "tvungen" att ha det. Kommer absolut testa det över både det ena och det andra. Känner att det finns mycket potential där.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!