torsdag 27 december 2012

Orly, Emberstone

Jag gillar det här lacket, absolut. Men inte på långa vägar så mycket som älskade maken verkar göra. Han har kommenterat hur vackert det är flera gånger och jag har kommit på honom med att sitta och fånglo på mina naglar. Tillhör inte direkt vanligheterna.


Emberstone är ett sådant där lack som jag gått och trånat efter ett bra tag. Verkligen velat ha. Jag är inte besviken över att jag inte genast placerar det på årets Topp 20, mer lite milt förvånad. För det är ju onekligen vackert det här. Orangeröd med skimmer (eller flecks) i rosa och guld. Ibland ser det helt rosa ut, ibland helt orange, ibland helt rött - alltid med en inre gyllene glöd. Det är inte en duo/multikrom utan mer en lyckad mix av olika skimmerpartiklar. Vad sjutton ska jag katalogisera det här som? Jag tror korall ligger närmast till hands faktiskt.


Tre lättapplicerade lager. Jag hade hoppats på att det skulle ha räckt med två men det var fortfarande lite kala fläckar på en eller annan nagel så jag målade på en trea också. Förutom att jag har svårartade problem med Orlys sladderpensel och följaktligen kladdar mer än önskvärd mängd nagellack på fingrarna (What am I? Two?!) så uppför sig lacket exemplariskt. Eftersom jag målat på Poshé i vanlig ordning torkar det även på den berömda nolltiden.


Hur matchar man det här då? Med mycket möda och stort besvär. Hittade till sist den här ljuslyktan i någon sorts korallröd nyans samt guld som fick duga. Det är Chilipojken som har tillverkat den där på någon pysseltimme i skolan eller på dagis. Har ingen koll alls på hur många jular den varit i bruk.

Betyg 4/5

18 kommentarer:

  1. Jag håller med maken jag, jag älskar det här också, mycket mer än jag trodde att jag skulle göra innan jag skaffade det! Tycker inte att det är för orange, vilket väl antagligen är det som gör att du inte älskar det mer ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja såklart! Fast å andra sidan gillar maken orange mer än mig på andra saker än nagellack....

      Radera
    2. Snusk? Jag menar liksom bilar och kläder och fiffiga små grejer till huset. Jag gillar enbart orange på nagellack. Hur osnuskigt som helst.

      Radera
  2. Absolut, det är riktigt snyggt, maken har bra smak! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart han har - han är ju gift med mig! ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Jajamensan. Men det sätter inte hjärtsträngarna i dallring. Konstigt...

      Radera
  4. Hört det SÅÅ många gånger att killar föredrar naglar i rödfärger. Det här är för orange för min smak, jag älskar det mörkare Rock-It, det ser ut att ha samma snygga finish som Emberstone. Kram till maken för hans support av din passion för lack, pluspoäng till honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han en liten guldklimp! Fast jag supportar i och för sig hans bilbanepassion. Vi är goa mot varandra på det sättet. :)

      Rock-it säger du... Kanske en ny lemming för lilla mig? :)

      Radera
  5. Jag har aldrig varit lockad av det här trots att jag hört så mycket positivt. Jag tror det är en sådan färg man antingen känner starkt för eller inte alls. Kul att din man älskade det, ibland kan det räcka tycker jag. Att man gör andra glada av färgen alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker ju om att göra min man glad och jag gillar det verkligen så det är lite win win här. :)

      Radera
  6. Jag gillar Emberstone! Jag tycker den är fantastiskt vacker!

    SvaraRadera
  7. Det ser väldigt vackert ut på dig, vackert ska vackert ha:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men guuud! Nu är du sådär gullig igen. :) Tack!

      Radera
  8. Jag älskar Emberstone! Och jag minns att jag fick komplimanger för det från många håll, ett lack många verkar uppskatta helt enkelt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte undra på, det är ju verkligen görsnyggt. Jag tror faktiskt att det var dina bilder på lacket som startade habegäret hos mig. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!