tisdag 25 december 2012

Julmanikyr 2012: Zoya, Elisa

Problemen med att välja julaftonsmanikyr är många om man är en galen lacknörd. Till slut gav jag upp, radade upp de 5 jag velade mest mellan och ropade på Lilla E. Hon tog 10 sekunder på sig att välja vad jag (och hon) skulle ha. Skönt med bestämda barn ibland.


Det blev det lack som senast ramlade in här hemma, det som kom i Glossyboxen häromdagen, Elisa från Zoya. Perfekt julrött med skimmer. Tycker mig kunna ana en lite rosa ton också, men det kan ju vara som jag inbillar mig.


Som vanligt med Zoya är det perfektion i nagellacksflaska. Två lättlackade lager, torkar på nolltid och är allmänt underbart.


Matchar med hela julen. I varje fall julgranen. Och så får ni se min nya frisyr också, även om den inte var så tjusig på just den här bilden. Kunde ju ha kammat mig i varje fall. Nåja - jag börjar till och med vänja mig vid att håret är 2 dm kortare än vad jag hade velat. Varning för att avfärga håret härmed utfärdad.

Betyg 4/5

14 kommentarer:

  1. Underbart jullack och perfekt matchnings bild :)

    God Fortsättning på julen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Här lallas det runt i pyjamas/myskläder hela dagen. Lovely! :)

      Radera
  2. Ååh vad fin du är!!! Och du passar alldeles perfekt i Elise! Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumma telefon. ELISA! Menar jag :)

      Radera
    2. Autocorrect är ett gissel ibland. Men Elise är ju en himla bra Cure-låt som jag plötsligt fick lust att lyssna på, så det gör inte så mycket. ;)

      Radera
    3. Förresten - DU kan vara fin! :)

      Radera
  3. Det är ett fint lack (jag hade också elisa som julmanikyr) och fin matchning! Vad söt du är :)
    /Rebecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack - det är nog inte ofta 41-åriga tanter blir kallade söta. :)

      Radera
  4. Fint! Både lacket och håret och du och granen! :)

    SvaraRadera
  5. Elisa fick jag också i min Glossybox, inte hunnit testa det själv men syrran och sonen fick bära det som julmanikyr.
    Vad snygg du blev! Den där luggen passade du väldans bra i:) Känns inte som att du är dig så lik din minatyrbild längre va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte direkt lik nej. Byter när jag hittar någon ny jag är nöjd med. När det nu blir. :)

      Radera
  6. Vad fin du är! Jättesöt!

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!