torsdag 13 december 2012

Nubar, Pink flame

När jag packade upp det här lacket ur mitt paket från NailMail undrade jag om jag hade blivit dum i huvudet. Jag menar - rosa? Är det inte jag som fortfarande lider av sviterna efter förra årets rosa oktober? Varför köper jag då ett rosa lack?


Kanske för att Pink flame är en duokrom kanske? Eller snarare mulitikrom. Det är inte långa stunder jag tycker att det där verkligen är bara rosa för det flashar till i orange mest hela tiden. Det är dessutom inte enbart en rosa nyans utan går i hela spektrat från knalligt magentarosa till dovt gammelrosa. Och så lite rött på det i olika vinklar och ljus.


Jag målade på tre lager som toppades med Poshé. Torkade ungefär hur snabbt som helst och lackningen gick som en dröm, även om det kanske var aningen rinnigt. Och att jag lackade in ett katthår kan vi väl blunda lite med ena ögat för?


Jo jag vet - den här scarfen har varit med på bloggen förut. Skit samma - jag orkade inte leta efter något annat.

Betyg 4/5

12 kommentarer:

  1. Vad coolt, jag har inte sett så många duochroma i dessa färger. Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite oväntat, och väldigt fint.

      Radera
  2. Men hoppsan var har detta lack varit hela mitt liv?

    SvaraRadera
  3. Det här var riktigt häftigt! Kul med ett duokromt som inte är som Peridot eller grå/lila.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja guuuuuud ja. Det börjar man bli lite trött på nu. :)

      Radera
  4. Tjusig duokrom effekt,, kanske inte i min färgskala men riktigt fin effekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju galengalengalen i orange så jag är glad. :D

      Radera
  5. det är ju ett underbart lack trots att det är rosa så jag tycker du var mycket klok som skaffade det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det var hos dig jag såg det och insåg att jag behövde det. Tydligen hade jag hunnit glömma det innan det hann fram. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!