lördag 24 november 2012

Nubar, Lemon

Ibland vill man bara ha syrligt gult och inget annat på naglarna. Idag var en sådan dag. Och vad passar då bättre än Lemon? Ingenting gissar jag.


Det var i och för sig Chilipojken som valde, men jag känner att han valde precis rätt lack. Den här gula nyansen med en lätt grön antydan är ungefär den bästa gula som finns. Den är precis citrongul så namnet är verkligen mitt i prick.


Sedan är det ju som det är med gula lack, de är ofta ganska besvärliga att måla med. Jag har fyra lager här och av någon anledning ser det mycket bättre ut på bilderna än vad det gör i verkligheten. Det är lite randigt och så men det kan jag stå ut med. Det var ovanligt lättlackat tycker jag, och torkade bra med Poshé. Inte supersnabbt men snabbt.


Det är ju ungefär hur klantigt som helst att inte ha citroner hemma att matcha med när man lackar på ett citrongult lack som heter Lemon. Men - jag har i varje fall en tavla med citroner på. Kubistisk stil, målad av en av mina barndomsvänner.

Betyg 4/5

14 kommentarer:

  1. Superfin nyans! Min hudton gillar inte någon gulnyans alls tråkigt nog så jag kan aldrig bära det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofta struntar jag i om det passar min hudton eller inte bara jag gillar färgen. Faktiskt är det så att jag undviker blå kläder eftersom jag får nikotingul hy av vissa blå nyanser, men ändå är det jag som har Blå Måndag. :) Bara gör, fast kanske en miniflaska att börja med?

      Radera
  2. Fint, jag har bara ljusare gula nyanser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite väl förtjust i gult så jag har allt från ljusaste gult till snudd på orange och jag verkar aldrig tröttna. Men de här lite mer primärgula älskar jag nog lite extra mycket.

      Radera
  3. Toppenfin färg! Och ååååh vad jag längtar efter den här typen av gula med fin formula. Verkligen längtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenellerhur! Varför ska det vara så svårt att få till gula lack med bra formula? Tänk ett gult lack som täcker på två lager, utan ränder och fläckar... Vore liksom underbart.

      Radera
  4. Väldigt fint, nu blev jag sugen på att bära gult!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Piggar upp finfint i mörka november kan jag lova. :)

      Radera
  5. Åh! Som sol! Så himla uppiggande!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol längtar man efter så sol på naglarna är bara bra. Rekommenderas.

      Radera
  6. Färgen är härligt citrongult:) Jag som hade hoppats på att detta skulle vara den perfekta gula med bra formula. Synd på den fina färgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lackar man tunna lager så torkar det dock tokfort, det kanske kan uppväga att det blir lite randigt. Det är inte segt i varje fall som jag tycker gula ofta kan vara.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!