fredag 31 augusti 2012

Holofredag: Kleancolor, Chunky Holo Fuchsia

Holofredag! Woop woop! Om det inte vore för att jag sitter hemma med ond hals och är lite småfebrig och matt i kroppen så skulle det vara riktigt trevligt att få ta sig en välförtjänt helg efter skolan idag. Nu blev den här fredagen mest lite tråkig. Alltså visar jag något ganska tråkigt också.


Det krävs lite mer än att döpa ett lack till någonting med holo för att det verkligen ska vara holo. Det här är mer opaliserade runda flakes som simmar runt i en mycket svagt rosafärgad bas. Jag valde att lägga det över gårdagens svarta Camelot och då är det inte rosa någonstans. Jag ser det mer som rött glitter som någon gång ibland lyckas skifta över i gult, orange och grönt. Det kan ju förvisso vara snyggt, men jag är ändå oimponerad.


Jag målade på två lager av CH Fuchsia. Till fördelen hör väl att det var lättapplicerat och att glittren/flaksen sprider ut sig fint och ganska jämnt på nageln. Till nackdelarna hör att det är segtorkat, luktar tamejfan förskräckligt illa (sötsliskigt och kemikaliskt - katterna flydde) och att det inte alls ville samarbeta med mitt vackra svarta. Det är alltså inte tipwear jag har, man får sällan det av att sova. Hela härligheten har krympt och det är ju så fult!


Matchar med en randig servettbox i papp med ränder i olika färger. För att den stod i fönstret jag fotograferade i och jag skiter så fullkomligt i det här lacket att jag inte ids leta upp något roligare.

Betyg 2/5

19 kommentarer:

  1. Hahaha, roligt inlägg :)
    Hoppas du blir frisk igen jättesnart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med. Stannar hemma från skolan idag för att vila upp mig. Man jobbar sjukt mycket med kroppen när man jobbar med teater och min kropp orkar inte idag. :(

      Radera
  2. Men nog fasen ser det liiiite roligare ut över svart, än över mitt lack idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aningens roligare, mer färgskiftningar kanske. Men inte fasiken vill jag kalla det för holo för det. Fusk fusk fusk! :)

      Radera
  3. Jag tycker att det är ett fint lack jag! Allting blir ju förstås fel om man förväntar sig holografisk lycka utav det, men det det faktiskt gör, gör det bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det förväntade jag mig inte alls, det syns ju redan i flaskan att det inte är holo. Men det är ju inte värst spännande och jag har sett det förut. Men mest av allt är jag sur över krympningen faktiskt.

      Radera
  4. Gah, jobbigt med tipp-kryp :S
    I övrigt tycker jag det är tjusigt, holo or no holo. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm... tipp-krypet stör ögat mer än lite grann. Och ändå är jag för slö för att ta bort det. :P

      Radera
  5. Jag gillar effekten, men har skickat iväg alla mina Chunky Holos då jag tröttnade på att dom krympte så in i bängen. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. AHA! Det är Chunky som krymper. Misstänkte det, men var inte säker. Det kan ju alltid vara kombinationen med de andra lacken som gör det. Men nu vet jag.... *sneglar surt på holoflaskan*

      Radera
  6. Men oj... Jag gillar CHF över t.ex Valerie eller andra purpurtoner. Sen är det ju ett flakelack, som du säger, och inte ett holo så väntar man sig det så blir det ju fel. Vill jag ha färgskiftande flakes eller glitter tar jag dock KC framför Ozotic Pro eller Nfu Oh vilken dag som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag förväntade mig inte ett holo men det heter ju det.Medvetet fusk alltså. ;)
      Jag är inte överdrivet förtjust i den här typen av lack men vill jag ha det har jag andra i samlingen som inte stinker så jag får huvudvärk.

      Radera
  7. Återigen blir jag så klok av att besöka dig! Du menar alltså på största allvar att man inte får tipwear av att sova?!!;)
    Fusk eller inte fusk, jag gillar Chunky holo bortsett från den förfärliga lukten och torktiden. Över just svart tycker jag de gör sig fin-fint:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror väl i och för sig på hur man sover. Om man är uppe och slipar väggar i sömnen kan man nog få tipwear. ;)

      Radera
  8. TRist med utebliven holoeffekt, men som flakes betraktat gillar jag det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt okej som flakes, men jag har andra jag gillar bättre. Som Nubar 2010. Gillar när det är lite oregelbundet sådär. Och utan basfärg. :)

      Radera
  9. Oväntat snyggt ovanpå svart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, fast jag känner att jag måste prova det på ett lack som är närmare i färg någon gång också. Bara därför att. :)

      Radera
    2. Ska testa det över något mer färglikt någon gång också. Sedan kanske jag lägger det till handlingarna. Om jag inte skulle råka bli kär i det alltså. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!