Sidor

tisdag 27 december 2011

Nox Twilight, Talon

Jo, jag vet att det inte är måndag idag utan tisdag, men... Jag har haft internetpaus hela julhelgen och det här är det lack jag målade på igår när det var måndag och annandag jul.


Talon, även det ett Nox Twilight-lack där jag inte riktigt förstår kopplingen med vampyrer och varulvar och sådant, är ett skimrande mörkblått lack med en liten grön skiftning. Det är riktigt galet snyggt.


Jag har två lager av det här, och det torkar snabbt. Dock inte så snabbt att jag inte hann med att göra en buckla i det, men så kan det gå när man är ivrig med kameran. Det bjuder inte på några problem alls när man lackar det, möjligen då att det blir lite flammigt med det första lagret, men det reder som synes upp sig med det andra lagret.


Lilla E har blivit alltmer förtjust i mina matchningar, och här kom hon rännande med en av sina julklappar, blått glitterlim. Och jag vet att det är fel blå och att det inte alls är ett glittrigt lack, men ibland struntar jag i sådant och matchar med det som lilla E ger mig. Man måste ju uppmuntra de små liven när de är på väg ner i nagellacksträsket.

Betyg 4/5.

Vad jag hade på mig på julafton? Lugn, jag bloggar upp det snart.