Sidor

söndag 16 oktober 2011

Tema rosa: Nox Twilight, Debutante

Men vad i! Fuskar hon igen? Men nej - det gör jag inte. Det är bara det att det här är ett lack som är duokromt i rosa och guld och guld är helt klart den mest tongivande av de två. Jag hade problem att fånga det rosa på bild, men i verkligheten ser man det tydligt. Och det här lacket är bara så vackert!


Ibland är det bra att man är en nörd. Som när man blir lite för besatt av Twilight och vill äga allt som relaterar till böckerna/filmerna. Och om man dessutom är en nagellacksnörd och det finns en officiell kollektion om 12 lack - the devil made me do it. Typ. Det är den enda anledningen till att Debutante hamnade hemma hos mig, för ärligt talat är det här ett lack jag aldrig i livet skulle ha köpt annars. I flaskan ser det gammelrosa ut, med lite guld i bara. Inte alls spännande. Så döm om min förvåning när jag skulle premiärlacka det och föll som en fura. Lackkärlek!


Om man vinklar naglarna på 5 olika sätt så framträder både det rosa och guldet. Nästan i varje fall. Det är ganska skirt, men täcker bra med 3 lager.


Hade ganska så stora problem med att matcha det, men jag hittade en parfymflaska till sist. Lovely by Sarah Jessica Parker är en julklapp från älskade maken för några år sedan. Kan väl inte påstå att jag är en flitig användare av den, men jag gillar den så jag kanske borde ändra på det.
Toppnot: Bergamott, lavendel, Apple martini (!)
Hjärtnot: Patchouli, orkidé, narcisser
Basnot: Ceder, vit amber, trä, musk

Betyg: 5/5. Jag älskar det här lacket. Kan inte förklara varför, jag bara gör det.

Och så tigger jag lite pengar igen, men inte till mig utan till Cancerfonden. Enklast tänkbara är att skicka ett sms till 72988, skriv ROSA och skänk 50 kronor. Eller sätt in ditt bidrag på Cancerfondens pg 90 1986-0.