Sidor

måndag 31 oktober 2011

Tema rosa: IsaDora, Power pink + Glassy cerise

Vet ni vilken dag det är idag? Förutom Halloween då? Vet ni? Det är sista dagen i oktober! Sista dagen i min rosa månad! Sista rosa manikyren! Som jag har längtat har jag gjort har jag. Nu får vi det överstökat tycker jag.


Kände mig lite wild and crazy och penslade på två olika lack idag, båda från IsaDora. Power pink är en av mina rosa favoriter, en ganska kall rosa som jag när som helst annars skulle stå ut med i flera dagar. Inte den här gången... Den får sällskap av Glassy cerise från samma märke. Man kan ju tycka att det skulle vara cerise om det heter det, men det är ju inte som jag tänker mig cerise direkt, eftersom det är bara en nyans ifrån att vara rött. Eller så är det en röd som drar  åt rosa...


Den här gången blev det hela tre lager lack av båda lacken. Trots att de är rätt så välpigmenterade hade jag problem med VNL, men med ett tredje lager tog jag hand om både det och passade samtidigt på att kladda utanför.


Matchar med sötaste kylskåpsmagneten i form av en fjäril. Den har åkt i backen mer än en gång, så kroppen har gått sönder. Vingarna av målade fjädrar håller dock fortfarande.

Betyg 4/5 för Power pink, 3/5 för Glassy cerise.

Glöm nu inte Cancerfonden bara för att det blir november imorgon. De har pg 90 1986-0 hela året och ditt bidrag är alltid välkommet.